خبرگزاری کار ایران

در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی؛

معامله 8536 تن میعانات گازی شرکت پالایش گاز خانگیران

در جریان معاملات نخستین روز زمستان بورس انرژی (چهار‌شنبه 1 دی ماه 95)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای میعانات گازی شرکت پالایش گاز خانگیران در سه گرید (TP-200)، (TP-400) و (S-500) در رینگ داخلی بازار فیزیکی مورد عرضه قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا؛ کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 9 هزار و 36 تن به ارزشی بیش از 117 میلیارد و 690 میلیون ریال بود. روز معاملاتی چهارشنبه در تابلوی سلف موازی استاندارد نیز برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در تمامی نمادهای فعال4 هزار قرارداد با ارزش بیش از 9 میلیارد و 130 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در این روز همچنین بازار برق شاهد معامله 370 قرارداد معادل 10 هزار و 880 مگاوات ساعت به ارزشی بیش از 3 میلیارد و 762 میلیون ریال بود. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه1 بهمن 95 گشایش یافتند و در پایان جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 955 تا 7 دی 95 متوقف شده و فرآیند تحویل آن‌ها آغاز شد.

در مجموع ارزش کل معاملات آخرین روز هفته منتهی به 3 دی 95 در بورس انرژی ایران به 130 میلیارد و 583 میلیون ریال بالغ شد.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (شنبه 4 دی‌ماه 95) ، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، نفتای سنگین تصفیه نشده، بلندینگ نفتا حلال 410 و حلال 404 پالایش نفت شیراز، آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال 402 پالایش نفت تبریز، آیزوریسایکل و نفتای سبک پالایش نفت بندر عباس، متانول پتروشیمی زاگرس و برش سنگین، گاز پروپان، بوتان و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی و کالای نفت گاز(گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از انبار نفت تبریز به مقصد عراق در رینگ بین الملل بازار فیزیکی عرضه خواهند شد.

 

کد خبر : ۴۴۰۹۶۰