خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس؛

نوروزی: آقایان زمین‌های متری ۳ میلیون تومان کیش را چندصد هزار تومان فروختند/ ترکان: تهمت زدن شرعاً و عرفاً نادرست است

اخطار سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره منطقه آزاد کیش با پاسخ رییس مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی روبرو شد و درحالی که نماینده خمینی‌شهر قصد داشت تذکر ماده ۷۷ بدهد، رییس مجلس ضمن مخالفت گفت: یکی از برادران توهینی کردند و آقای ترکان پاسخ ایشان را دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسن نوروزی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که بررسی ماده‌ای در برنامه ششم توسعه درخصوص فعالیت مناطق آزاد اختصاص داشت، در اخطاری با استناد به اصل ۵۳ قانون اساسی، اعلام کرد:‌ منابع و مصارف بودجه مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی باید زیر نظر نمایندگان تصویب شود.

او با بیان این‌که مدتی بازرس ویژه منطقه آزاد تجاری کیش بوده، خاطرنشان کرد: در آن مقطع برخی آقایان زمین‌های ارزشمند متری ۳ میلیون تومان در کیش را به چندصد هزار تومان می‌فروختند. علاوه بر این کار اقدامات دیگری هم انجام می‌دادند که همه این اقدامات فسادزا بود.

لاریجانی در واکنش به تذکر نوروزی، گفت: مجلس شورای اسلامی در قانون مصوب سال ۷۲ مربوط به مناطق آزاد تجاری و صنعتی چارچوب بودجه سالانه را تعیین کرده و هیأت وزیران در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.

با این حال، دقایقی بعد که اکبر ترکان که به‌ منظور ارائه توضیحاتی در صحن با نمایندگان صحبت می‌کرد، در واکنش به اخطار سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس،‌ گفت: نماینده‌ای از پشت تریبون رسمی مجلس که همه مردم در سراسر کشور صدایش را می‌شنوند، به مناطق آزاد تهمت زد و افترا بست.

او گفت: آیا این کار، کار درستی است؟ بنده پیشنهاد می‌کنم تا نسبت به چیزی مطمئن نشده‌اید به کسی تهمت نزنید. چرا که این کار شرعاً، عرفاً و منطقاً کار درستی نیست.

بعد از سخنان رئیس مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی محمدجواد ابطحی با حضور مقابل جایگاه هیات رییسه خواستار تذکر بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی شد که علی لاریجانی در پاسخ به این نماینده عضو جبهه پایداری خمینی‌شهر گفت: یکی از برادران توهینی کردند و آقای ترکان پاسخ ایشان را دادند.

کد خبر : ۴۴۱۵۰۲