خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی خبر داد:

معرفی 87 بنگاه کوچک و متوسط به فرابورس

بر اساس آمارهای موجود بیش از 80 هزار بنگاه در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای پروانه بهره برداری است که از این مجموعه 95 درصد آن در قالب بنگاه های کوچک و متوسط در حوزه صنعت مطرح است و اگر واحدهای صنفی را بخواهیم در نظر بگیریم آمار قابل توجهی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با بیان این مطلب در مراسم رونمایی از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و همچنین بازگشایی بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس گفت: هم اکنون بیش از 42 درصد اشتغال صنعتی در کشور را همین 80 هزار بنگاه کوچک تشکیل می دهد.

وی در ادامه افزود: در آخرین نظر سنجی از این بنگاه ها در سال جاری و پس از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی معلوم شد که مهمترین مشکل بنگاه های کوچک و متوسط مساله نقدینگی است که اغلب آنها هم متکی به بازار پول بودند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک با اشاره به تفاهم نامه این سازمان با سازمان بورس و اوراق بهادار در اسفند سال گذشته گفت: تاکنون ما بیش از 87 بنگاه کوچک و متوسط را با شرایط قابل قبول به فرابورس معرفی کرده ایم که چهار واحد آن پذیرش شده اند.

یزدانی افزود: در حال حاضر 96 درصد بنگاه های کشور جزء بنگاه های کوچک و متوسط هستند که این آمار رو به رشد نیز خواهد بود. لذا ورود شرکت کوچک و متوسط به بازار سرمایه امری بسیار ضروری بود.

این مقام مسوول اطمینان داد: از این پس با همکاری بنگاه های کوچک و متوسط زمینه ورود آنها به فرابورس تسهیل می شود.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تشکیل بانک صنایع کوچک نیز مطرح و در دستور کار قرار گرفته است افزود: البته بانک SME ها با آنچه در دنیا دارد اتفاق می افتد تفاوت هایی خواهد داشت و ما باید تدبیری کنیم تا بنگاه های کوچک و متوسط بتوانند در فضای رقابتی خود را برای تولید با کیفیت آماده کنند.

 

کد خبر : ۴۴۲۲۸۲