خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران:

برداشت نفت از میدان‎های خلیج فارس افزایش می‎یابد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از برنامه‎ریزی این شرکت برای افزایش تولید نفت در سال آینده خبر داد و گفت: افزایش ٣٠ تا ٦٠ هزار بشکه‎ای تولید روزانه در دستور کار است.

به گزارش ایلنا، حمید بورد به پیشرفت فعالیت‎های توسعه‎ای در برخی میدان‎ها مانند سلمان نفتی و فروزان و قابلیت‎های افزایش تولید در میدان‎های درود و ابوذر اشاره کرد و افزود: فعالیت‎های لازم برای نگهداشت تولید نیز به صورت جزیی جدایی‎ناپذیر از کار در این شرکت دنبال می‎شود.

وی بر ضرورت بازسازی و نوسازی تاسیسات فرسوده در مسیر نگهداشت تولید در این شرکت تاکید کرد و تامین اعتبار مورد نیاز را در این زمینه خواستار شد.

بورد با اشاره به تدوین و ارسال بسته جامعی به دولت در زمینه بازسازی و نوسازی سکوهای دریایی شرکت نفت فلات قاره ایران، گفت: در نظر داریم با اولویت دادن به پروژه‎های حیاتی‎تر، به تدریج کار بازسازی و نوسازی را در تاسیسات به ویژه سکوهای دریایی پیاده سازی کنیم.

وی پیش از این نیز در شهریورماه امسال و همزمان با سالروز تاسیس شرکت نفت فلات قاره ایران، اعلام کرده بود: برنامه جامعی برای بازسازی و نوسازی تاسیسات این شرکت تدوین و به دولت ارائه شده است و امیدواریم این برنامه در برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران ادامه داد: با رویکرد شفاف‎سازی و ساده‎سازی فرایندها و افزایش بهره‎وری سازمانی، به دنبال تزریق تفکری جدید در این شرکت هستیم.

وی گفت: در مسیر پیشبرد اهداف و پروژه‎های شرکت، از روش‎های مختلف سرمایه‎گذاری استفاده می‎کنیم.

شرکت نفت فلات قاره ایران، ٢٩ شهریورماه ١٣٥٩ با هدف اداره میدان‎های نفت و گاز واقع در خلیج فارس تأسیس شد و امروز در زمره یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نفت دریایی جهان قرار دارد و در گستره بیش از هزار و ٢٠٠ کیلومتر از آب‎های خلیج فارس فعالیت می کند. این شرکت با برخورداری از حدود یکصد میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا و ۱۸۰ تریلیون فوت مکعب ذخیره گاز درجا، پیشتاز در تولید و توسعه از میدان‎های دریایی در خلیج فارس است.

 

کد خبر : ۴۴۲۲۸۶