خبرگزاری کار ایران

در دیدار واعظی با وزیر اقتصاد آذربایجان عنوان شد؛

توسعه مناسبات تجاری با استفاده از پول ملی ایران و آذربایجان

وزیر ارتباطات کشورمان با ریاست‌کل بانک‌مرکزی و وزیر اقتصاد آذربایجان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در این ملاقات با اشاره به توسعه روابط دو کشور در کلیه زمینه‌ها به خصوص بازرگانی، اعلام کرد: برای تحقق حجم روابط بازرگانی مورد نظر، لازم است، محاسبات بانکی دو کشور به منظور ارائه تسهیلات لازم به تجار و بازرگانان هر چه بیشتر فعال شده و ارتباطات بانکهای مرکزی و بانکهای تجاری دو کشور برقرار شود.

وی با تاکید بر ضرورت برقراری رابطه کارگزاری بین بانک‌های دو طرف از آمادگی بانک‌های ایرانی نسبت به تاسیس شعب خود در جمهوری آذربایجان خبر داد.

شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد آذربایجان نیز در این دیدار از عزم کشورش به توسعه همه جانبه روابط خبر داد و گفت: جمهوری آذربایجان مصمم است همکاریهای بانکی برای تامین و تسهیل امور بازرگانی گسترش یابد.

همچنین المار رستم اف رئیس کل بانک مرکزی آذربایجان ضمن تشریح اوضاع اقتصادی و پولی کشورش اعلام کرد: یکی از راهکارهای توسعه مناسبات تجاری دو کشور استفاده از پول ملی دو کشور است که وابستگی طرفین را به ارز خارجی کاهش می‌دهد و ضرورت دارد که این موضوع در دستور جدی مذکرات بانکی دو کشور قرار گیرد.

طرف آذری همچنین با ارائه گزارشی از تغییرات نظام بانکی آذربایجان و ایجاد اتاق نظارت بر امور مالی و بانکی از آمادگی کشورش برای پیشبرد موضوعات بانکی مورد علاقه دوکشور خبر داد و گفت: با اصلاح نظام بانکی تحرک بیشتری بر روابط فی مابین ایجاد خواهد شد.

کد خبر : ۴۴۲۷۱۶