خبرگزاری کار ایران

80 درصد نیاز غذایی کشور در داخل تولید می شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون 80 درصد از مواد غذایی مورد نیاز مردم از تولید داخلی تامین می شود این درحالی است که در سال اول فعالیت دولت تدبیر و امید این میزان 55 درصد بود.

به گزارش ایلنا، عباس کشاورز روز چهارشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان اردبیل افزود: وضعیت کشاورزی هم اکنون در مقایسه با سال اول فعالیت دولت تدبیر و امید بسیار بهبود یافته و رشد بخش کشاورزی در سه سال گذشته در کشور مستمر و فزاینده بوده است.

وی با بیان اینکه میزان واردات انواع محصولات غذایی در کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اظهار کرد: امسال دولت موفق شد 64 درصد از وابستگی غذایی خود را به کشورهای بیگانه کاهش دهد که رقم بسیار امیدوار کننده ای برای برنامه ریزان کشور محسوب می شود.

او با اشاره به اینکه، ایجاد امنیت، ثبات، پایداری و درآمد برای کشاورزان از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید محسوب می شود، اظهار کرد: هم اکنون ذخیره سیلوهای گندم در کشور آذوقه 15 ماه آینده جمعیت کشور را جوابگوست که این یک موفقیت بزرگ در تولید محصول استراتژیک گندم در محسوب می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون نزدیک 700 هزار تن واردات شکر کاهش یافته و در سال جاری 2 میلیون و 200 هزار تن برنج و چهار میلیون تن جو در کشور تولید شده است.

کشاورز گفت: دست اندرکاران بخش کشاورزی سه وظیفه مهم و اساسی ایجاد امنیت غذایی، افزایش درآمد کشاورزان و استفاده بهینه از منابع آب و خاک و حفاظت از آن را بر عهده دارند و این امر با همکاری و همیاری بهره برداران و کشاورزان زحمتکش تحقق پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهداف سفر خود و بازدید از مزارع استان اردبیل افزود: سرمای آبان و آذرماه خساراتی را به مزارع چغندر قند و کلزا در شمال استان وارد کرده و دولت تلاش خواهد کرد خسارات وارده به کشاورزان را جبران کند.

در این آیین از کشاورزان نمونه استان اردبیل با اهدای جوایزی تجلیل شد.

 

کد خبر : ۴۴۲۷۶۸