خبرگزاری کار ایران

در نه ماهه نخست سال ۹۵ تحقق یافت؛

کاهش ۹ درصدی مصرف نفتگاز در استان کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از مصرف بیش از ۶۷۳ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در نه ماهه نخست امسال در استان خبر داد و گفت : این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل، با کاهش ۶ درصدی همرا ه بوده است.

به گزارش ایلنا، فریدون یاسمی با اشاره به اینکه در این مدت میزان مصرف نفت سفید در استان ۸۲ میلیون لیتر بوده، افزود: اجرای طرح بازنگری کالابرگ نفت سفید، ثبت نام خانوارها در سایت تجارت آسان، منطقه ای شدن سهمیه نفت سفید بر اساس شرایط آب وهوایی، توسعه گازرسانی به روستاهای استان موجب کاهش ۱۹ درصدی مصرف این فرآورده بوده است.

یاسمی در باره آمار مصرف دیگر فرآورده های نفتی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه،  ۲۶۵ میلیون لیتر نفتگاز در استان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۹ درصدی را نشان می دهد، ضمن اینکه اجرای طرح پیمایش، بازدید گروه های بازرسی شرکت از جایگاه ها ومصرف کنندگان عمده از جمله اقدامات انجام شده در راستای کاهش مصرف نفتگاز در استان بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان درادامه افزود: دراین مدت میزان ۳۱۲ میلیون لیتربنزین موتور مصرف شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی در پایان با اشاره به کاهش ۱۴درصدی مصرف نفتکوره در استان افزود : در این مدت میزان مصرف این فرآورده در استان ۱۴میلیون لیتر بوده است.

 

کد خبر : ۴۴۳۱۵۴