خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

۵۲۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب آشامیدنی مناطق جنوب سرمایه‌گذاری می شود

عملیات اجرایی آب‌ شیرین‌کن سیراف با ظرفیت 28 هزار مترمکعب در روز اجرا شد که این میزان تا 35 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، وزیر نیرو گفت: ۵۲۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب آشامیدنی و پایدار برای مناطق جنوب کشور و کناره خلیج فارس و دریای عمان سرمایه‌گذاری می شود.
 

"حمید چیت‌چیان" با بیان اینکه استان بوشهر تابستان گذشته با مشکلات جدی آب روبه‌رو بود اظهار داشت: مردم استان بوشهر در تابستان گذشته با توجه به معدودیت‌های منابع آبی با مشکلاتی مواجه بودند که برای من بسیار ناراحت‌کننده بود.

وی با بیان اینکه افتتاح طرح آب‌ شیرین‌کن بوشهر خبری خوب برای مجموعه وزارت نیروست تصریح کرد: از اینکه در 2 سال گذشته 2 طرح آب‌ شیرین‌کن در بوشهر و کنگان افتتاح شده کار بسیار ارزشمندی است و امیدواریم طرح‌های دیگر که در حال اجراست بر اساس برنامه زمان‌بندی به بهره‌‌برداری برسد.

وزیر نیرو ادامه داد: کشور ما در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار دارد و با محدودیت جدی منابع آب روبه‌روست.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه اکنون 15 سال خشکسالی‌های پیاپی در کشور را تحمل کرده‌ایم، افزود: این خشکسالی‌ها شرایط را برای بسیاری از مناطق کشورمان سخت کرد که برنامه‌ریزی‌های مدونی برای مقابله با برنامه کم‌آبی انجام شد.

وی اجرای خط آبرسانی کوثر را یکی از مهمترین طرح‌های آبرسانی در منطقه جنوب دانست و گفت: این طرح که با استفاده از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد دارای خط انتقالی به طول 861 کیلومتر است که آب آشامیدنی استان‌های بوشهر، هرمزگان، بخشی از فارس و خوزستان را تأمین می‌کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه طرح آبرسانی کوثر بسیار طرح مهم و پیچیده‌ای است، بیان کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های کم آب کشور است که برای حل مشکلات این استان طرح‌های آب شیرین‌کن تدوین شده است.

چیت‌چیان افتتاح طرح آبرسانی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای تمام نقاط ساحلی استان بوشهر طرح آب‌ شیرین‌کن تدوین شده است که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده اجرا و تکمیل می‌شود.

وی از اجرای بزرگ‌ترین طرح آبرسانی منطقه جنوب خبر داد و گفت: برای حل مشکل آبرسانی استان‌های کرمان، یزد و هرمزگان طرح آب‌ شیرین‌کن بندرعباس با سرمایه‌گذاری 5200 میلیارد تومان اجرا شده ‌که با تکمیل آن روزانه 500 میلیون مترمکعب آب تولید و به شبکه آبرسانی این استان‌ها منتقل می‌شود.

وزیر نیرو از اجرای 50 طرح آب‌ شیرین‌کن در نوار ساحلی استان‌های مختلف خبر داد و افزود: این طرح‌ها اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده و اجرای آب‌ شیرین‌کن بوشهر در مدت 18 ماه نشان از نقش مهم و تأثیرگذار بخش خصوصی در اجرای طرح‌های مختلف است.

چیت‌چیان با تأکید بر حل مشکل بحران آب در استان بوشهر افزود: در این حوزه نیازمند مشارکت بیشتر بخش خصوصی هستیم چرا که مشارکت بخش خصوصی ضمن سرعت در کارها و کاهش هزینه‌ها بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح آبرسانی سیراف برای تأمین آب شهرستان جم، گفت: عملیات اجرایی آب‌ شیرین‌کن سیراف با ظرفیت 28 هزار مترمکعب در روز اجرا شد که این میزان تا 35 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

وزیر نیرو از اجرای سدهای مخزنی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی ساخت سد باهوش تنگستان به زودی اجرا می‌شود و سد دالکی نیز سرعت پیدا می‌کند.

چیت‌چیان با اشاره به اجرای سد مخزنی باغان بیان کرد: احداث بدنه سد باغان امروز اجرایی شد و سد دشت پلنگ نیز که در حال اجراست تسریع می‌یابد.

 

کد خبر : ۴۴۳۳۱۶