خبرگزاری کار ایران

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور خبر داد:

اجرای هزار کیلومتر راه‌آهن در 9 ماه آینده

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور از ساخت هزار کیلومتر راه‌آهن تا 9 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جبارعلی ذاکری در نشست با مدیران شرکت‌های مهندسی مشاور سراسر کشور با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مدیران اجرایی نظام ، توسعه حمل و نقل ریلی است،‌گفت:‌ با برنامه‌هایی که داریم ظرف 9 ماه آینده هزار کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی کشورمان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه شبکه ریلی کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری چندین بار بر اهمیت توسعه راه‌آهن تاکید داشتند و در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه یکی از چهار بخش‌های بسیار مهم راه‌آهن است.

ذاکری با بیان اینکه در اجرای این پروژه‌های ریلی پیمانکاران و مشاوران باید اقدامات جدی انجام دهند، گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم منابع لازم برای تامین اعتبار ساخت هزار کیلومتر راه‌آهن را تامین کنیم و باید در مدت زمان کوتاه این پروژه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط فرصت ریسک نداریم،‌ گفت: ‌به طور قطع شرکت‌های پیمانکاری و مهندسان مشاور باید از نخبگان خود برای اجرای پروژه ‌ها استفاده کنند و بهترین گزینه‌ها را داشته باشند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور با بیان اینکه در تامین مالی پروژه‌ها مسئولین باید تغییر رویکرد داشته باشند، گفت:‌ به طور قطع با اتکا به منابع دولتی نمی‌توانیم پروژه‌های عمرانی را به سرانجام برسانیم.

ذاکری تاکید کرد: یکی از مشکلات امروز ما مدیریت سنتی پروژه‌ها است که بخشی از آن به حوزه پیمانکاری برمی‌گردد این در حالی است که مشاوران هم بازوی کارفرمایان هستند و باید کارفرمایان را مجاب کنند به سمت ورود تکنولوژی‌های جدید و روش‌های نوین در ا جرای پروژه‌ها بروند.

کد خبر : ۴۴۳۷۰۸