خبرگزاری کار ایران

با تامین ۶۳ درصد گاز کشور

فرآورش بیش از 109 میلیارد متر مکعب گاز در مجتمع گازی پارس‌جنوبی

مجتمع گازی پارس جنوبی با توان نیروهای متخصص و کارآمد در 9 ماه سال‌جاری، 109 میلیارد و 496 میلیون مترمکعب گاز از این مخزن مشترک، فرآورش کرده است.

به گزارش ایلنا، مسعود حسنی با بیان اینکه این مجتمع عظیم گازی با کوله‌باری از دانش و تجربه برای تحقق چشم‌انداز توسعه و رشد اقتصادی کشور گام برمی‌دارد، افزود: متخصصان و کارکنان این مجتمع در 9 ماه سال جاری، بیش از 109 میلیارد و 496 میلیون مترمکعب گاز را از مخزن مشترک برداشت کرده اند که این میزان فرآورش گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل، 22.7 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به این‌که هم اکنون 63 درصد از گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بیش از 87 میلیارد و 610 میلیون مترمکعب گاز، در پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی شیرین‌سازی شده است.

حسنی با بیان میزان افزایش تولید میعانات گازی از ابتدای سال جاری تاکنون، خاطرنشان کرد: در همین بازه زمانی، بیش از 141 میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های مجتمع تولید شده که این میزان تولید نسبت به سال قبل، 16 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به نقش مهم مجتمع گازی پارس جنوبی در تولید محصولات جانبی، افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بیش از 356 هزار تن گوگرد در این مجتمع تولید شده است.

کد خبر : ۴۴۴۱۱۶