خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بورس در بازدید سرزده از تالار شیشه‌ای خبر داد:

تعدد اطلاعات ارسالی از سوی بانک‌ها و بانک مرکزی عامل توقف نماد بانکی‌ها

رییس سازمان در گفت و گوهای خود با سهام داران و معامله گران، به دغدغه های آنها از جمله جذب نقدینگی بالا در اخزا، معاملات بلوکی، عرضه های اولیه و کاهش حجم نقدینگی و توقف بانکی ها پاسخ داد.

دقایقی پیش رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه معاونان خود، در بازدیدی سرزده به میان حاضران تالار بورس رفت و از نزدیک در جریان دغدغه برخی از سهامداران قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، رییس سازمان  بورس در گفت و گوهای خود با سهام داران و معامله گران، به دغدغه های آنها از جمله جذب نقدینگی بالا در اخزا، معاملات بلوکی، عرضه‌های اولیه و کاهش حجم نقدینگی و توقف بانکی ها پاسخ داد.

شاپور محمدی درباره توقف بانکی ها، تعدد اطلاعات ارسالی از سوی بانک مرکزی و بانک ها را عامل مهمی در توقف این گروه خواند و گفت: بانک مرکزی یک نامه ارسال می کرد و خود بانک یک نامه و ما نمی‌توانستیم این تعدد اطلاعات را به سهامدار انعکاس بدهیم و بگوییم خودتان بین این اطلاعیه ها تصمیم بگیرید؛ بنا بر این کفایت افشا و شفاف سازی را برای بازگشایی نمادهای این گروه مد نظر داریم.

وی در پاسخ دغدغه سهامداران در خصوص بلوک زنی با هدف بالا بردن شاخص کل گفت: شخصاً تا کنون سه بار ابلاغ کرده ام که هر کسی در سازمان یا خارج از سازمان، خارج از ضوابط قانونی و در بازار خرد اقدام به بلوک زنی کند باید اخراج شود و به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد

کد خبر : ۴۴۵۸۳۳