خبرگزاری کار ایران

تاثیر مثبت هلدینگ خلیج فارس بر رشد شاخص

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۱۵ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در میان شرکت های پتروشیمی بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرد.

به گزارش ایلنا، در معاملات امروز بورس تهران، سهامداران بورسی ۱۳ میلیون و ۴۱۳ هزار سهم از سهام صنعت پتروشیمی را به ارزش ۴۳ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال خریداری کردند .

در معاملات امروز بازار سهام، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین روندی کاهشی داشت. در قیمت پایانی هر سهم این شرکت به ۱۹۱۸ ریال رسید که نسبت به دیروز تغییر خاصی نداشت. همچنین، پتروشیمی شازند با کاهشی ۰.۳۸ درصدی به ۲۸۷۹ ریال رسید. در عین حال، پتروشیمی خراسان، نیز کاهشی بود. پتروشیمی زاگرس، اما امروز افتی کامل را تجربه کرد.

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان هم امروز کاهشی اندک را در کارنامه خود به ثبت رساند. پتروشیمی خارک در این روز ۱.۹ درصد کاهش در آخرین قیمت و ۰.۱ درصد افت در قیمت پایانی داشت.

بر اساس این گزارش ، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی هم امروز را با کاهش ۳.۶۳ درصدی در قیمت پایانی به آخر رساند. پتروشیمی پردیس با ۰.۰۱ درصد افت، پتروشیمی شیراز با ۰.۲ درصد افت و پتروشیمی کرمانشاه ۰.۱۶ درصد کاهش داشت.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس درآخرین قیمت منفی بود اما در قیمت پایانی ۰.۲۸ درصد افزایش داشت. در عین حال، پتروشیمی فناوران در آخرین قیمت ۴.۰۶ درصد و در قیمت پایانی ۰.۳۴ درصد کاهش داشت.

 این گزارش می افزاید: در این روز که بیشتر نمادهای بورسی در ارقام منفی به سر می بردند، پتروشیمی جم، رشدی در حد صفر را تجربه کرد.

پتروشیمی مارون نیز امروز را با ۰.۹۱ درصد کاهش به پایان برد. پتروشیمی آبادان در آخرین قیمت منفی و در قیمت پایانی مثبت بود. البته ۰.۱۱ درصد افزایش داشت. پتروشیمی فارابی هم امروز را با کاهش ۴.۹۸ درصدی در آخرین قیمت و ۱.۴ درصدی در قیمت پایانی به آخر رساند.

پتروشیمی شیراز اما رشدی در حد بسیار بسیار اندک را تجربه کرد. هر سهم این شرکت ۰.۵۲ درصد رشد داشت. پتروشیمی خارک در این روز افتی ۲.۲۹ درصدی داشت. سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی هم افتی ۰.۸۳ درصدی را در قیمت پایانی به ثبت رساند. به علاوه، پتروشیمی پردیس ۰.۸۳ درصد کاهش داشت. همچنین پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی جم، فارابی و فناوران نیز در ارقام منفی داد و ستد شدند.

 این گزارش می افزاید: در آخرین روز معاملات این هفته تالار شیشه‌ای گروه محصولات شیمیایی در اکثر نمادها افت قابل توجهی را تجربه کرد. در این روز دماسنج بازار سرمایه در ابتدای معاملات توانست از کانال ۷۹ هزار واحدی بالا رود، اما در ادامه با افت‌هایی مواجه شد و به رقم ۷۸ هزار و ۹۹۱ واحدی رسید و در نهایت با افزایش ۷ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۹۹۱ واحد رسید.

 

کد خبر : ۴۴۵۸۶۵