خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت اکبر ترکان به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی

اکبر ترکان،‌ دبیر شورای عالی مناطق آزاد،‌ در پیامی،‌ درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام ترکان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

"والسابقون السابقون * اولئک المقربون"

چه دشوار است باور و تحمل این خبر جانگداز...

عروج ملکوتى بزرگمرد تاریخ ایران، بزرگمردى که عمر پر برکت خود را در راه اعتلا و سربلندى کشورش سپرى نمود و تا آخرین لحظه حیات شجاعانه مبارزه کرد.

مبارزات شجاعانه و دین محور حضرت آیت الله هاشمى رفسنجانى در دوران رژیم طاغوت و نقش برجسته ایشان در شکل گیرى و استقرار جمهورى اسلامى و همراهى حضرت امام راحل از دوران پیش از انقلاب، ایشان را چهره شاخص و بی بدیل انقلاب اسلامی نمود.

آیت الله پس از انقلاب نیز همواره پیشقدم در پذیرش مسئولیت هاى خطیر بودند و با تمام توان براى تثبیت وتوسعه انقلاب تلاش کردند. در طول جنگ تحمیلى نیز بعنوان فرمانده جنگ ،یک لحظه از مبارزه بازنمانده و شجاعت، درایت و ذکاوت سیاسى خویش را در عرصه مقاومت و دفاع از اسلام عزیزوکشوربه اثبات رساند.

با پایان یافتن جنگ تحمیلى زره از تن کند و رداى کار پوشید و براى بازسازی وآبادانى کشورش قدم در مسیر سازندگى نهاد و شد سردار سازندگى... بى تردید ایران اسلامى نام پرآوازه فرمانده دوران دفاع مقدس و سردار بزرگ سازندگى را با افتخار بر تارک جبین خود به همراه خواهد داشت.

مظلومیت "امیرکبیر زمان" در دوره مهجوریت و تلاش براى حفظ خط اعتدال و مرارت هایى را که در راستاى تحقق این تفکر متحمل گردید، فصل زرینى را در تاریخ زندگی ایشان ثبت کرده است.

احیاى تدبیر در دولت و مدیریت همراه با عقلانیت در حوزه اجرایى از شاخصه هاى بارز آیت الله در عرصه سیاست و احیاى امید و دین دارى، استوارى در اسلام ناب محمدى، مداومت در دین مدارى تلاش در تدوین تفسیر قرآن ونگارش تاریخ دقیق و تاکید بر اصول اصلى انقلاب اسلامى"استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى"، باورِ صادق ایشان بود.

آیت الله هاشمى رفسنجانى در همه زمانهای حساس به تناسب وضرورت دین خود را به اسلام و انقلاب با تحمل هزینه های گزاف ان ادا کردند.

بارى..، بسیار تلخ و دشوار است باور و تحمل رحلت این مجاهد نستوه..

در نهایت تاسف این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبرى، ریاست محترم جمهورى، ملت شریف ایران، جامعه روحانیت و بویژه بیت معزز هاشمى رفسنجانى تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت براى آن عالم ربانى علو درجات خواستارم.

اکبر ترکان

 

کد خبر : ۴۴۶۲۶۲