خبرگزاری کار ایران

مجری طرح چغندر قند جهاد کشاورزی در گفت و گو با ایلنا:

نیاز به واردات شکر 700 هزارتن است / کشت چغندر قند مشکلی برای آب ایجاد نمی کند

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۴۸۳

به دلیل افزایش بهره‌وری آب و اهمیتی که کشت چغندرقند دارد ، امسال این محصول در سطح 18 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در11 استان کشور کشت خواهد شد.

علیرضا یزدانی-مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی- در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در رابطه با وضعیت کشت چغندر قند در کشور بیان داشت: در حال حاضر کارخانه ها بذور و نهاده ها را در اختیار کشاورزان قرار می دهند و با تحویل محصول طلب کارخانه ها وصول می شود.

او در پاسخ به این سوال که بازار کشور به چه میزان شکر نیاز دارد اظهار داشت: نیاز کشور به این محصول حدود 2 میلیون و 200 هزارتن است که یک میلیون و 525 هزارتن آن امسال در کشور تولید می شود؛ بنابراین حدود 700 هزارتن نیاز به واردات وجود دارد.

یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا طرح توقف واردات در زمان برداشت محصول برای چغندر قند هم اجرایی شده است یا خیر، بیان داشت: با توجه به اینکه برداشت چغندر تا اواخر مرداد ماه هرسال ادامه دارد، در زمان برداشت محصول داخلی میزان واردات آن محدود می‌شود.

او در رابطه برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه کشت چغندر قند در  نقاطی از کشور که مشکل آب دارند موجب بروز مشکلاتی خواهد شد یا خیر، گفت:  کشت این محصول در پاییز و در مناطق که وضعیت مناسبی از لحاظ بارندگی دارند هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد.

گفتنی است که  اصلیترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی در راستای خودکفایی در تولید چغندر قند توسعه کشت نشایی، کشت پاییزه و پشتیبانی‌های فنی و اعتباری است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز