خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:

نصب بیش از 3 هزار کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان همدان

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۶۱۸

با نصب این تعداد کنتور هوشمند به میزان بیش از 26 میلیون متر مکعب در مصرف منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از نصب بیش از 3 هزار دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های این استان خبر داد.

 "مرتضی عزالدین" در هفدهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گفت: تعداد 2073 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب‌المنفعه شده و با انسداد این تعداد چاه به میزان بیش از 185 میلیون مترمکعب در مصرف منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

عزالدین بیشترین تعداد چاه مسدود شده را مربوط به شهرستان‌های کبودرآهنگ و رزن دانست و افزود: با انسداد چاه‌های غیرمجاز در سال جاری بیش از 45 میلیون مترمکعب صرفه جویی شده است.

وی تصریح کرد: تعهد شرکت آب منطقه ای همدان در سال جاری در انسداد چاه‌های غیرمجاز 500 حلقه بود که تاکنون 712 حلقه چاه غیر مجاز پر شده و روند انسداد تا پایان سال با جدیت پیگیری و انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تاکید کرد: با چاه‌های مجازی که دارای اضافه برداشت هستند به شدت برخورد می‌شود که در سال جاری بیشترین برخورد با اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی در شهرستان فامنین با تعداد 70 حلقه چاه مجاز بوده است.

عزالدین گفت: گروه‌های گشت و بازرسی استان تاکنون تعداد 7413 چاه مجاز را در دشت‌های استان بازدید کردند که در نتیجه آن تاکنون تعداد 64 دستگاه حفاری توقیف و روانه پارکینگ شده است و تعداد 249 مورد جلوگیری از حفاری چاه غیرمجاز انجام شده است.

وی از نصب 3138 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق الکترومغناطیس و حجمی برروی چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت در استان خبر داد و افزود: با نصب این تعداد کنتور هوشمند به میزان بیش از 26 میلیون متر مکعب در مصرف منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

عزالدین تصریح کرد: در سال جاری با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان باید بر روی چاه‌های کشاورزی تعداد 2400 کنتور فهام نصب شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز