خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده:

عوارض خام‌فروشی باید برای تشویق صادرات هزینه شود

وزیر صنعت گفت: عوارض حاصل از صدور کالاهای خام باید برای تشویق صادرات با ارزش افزوده بالا در نظر گرفته شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی با بیان این مطلب افزود: اخذ عوارض صدور کالاهای خام که در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی بود باید برای تشویق صادرات با ارزش افزوده بالا و تشویق صادرات برگردد و موانع عدم برگشت آن باید در شورای گفت‌وگو بررسی شود.

وی تصریح کرد:  ما تا الان نتوانستیم حتی ریالی از این عوارض را از گمرک و سازمان مدیریت دریافت کنیم در‌ حالی‌که طبق قانون این مورد باید برای تشویق صادرات با ارزش افزوده بیشتر و صادرات غیر نفتی لحاظ شود.

نعمت‌زاده در زمینه معافیت مالیاتی از محل تجدید ارزیابی‌ها گفت: کارگروهی در حال بررسی این موضوع هستند و این موضوع را نهایی می‌کند.

وی تصریح کرد: ارزیابی مجدد دارایی‌های بنگاه‌های تولیدی برای بهره‌مندی از تسهیلات، با توجه به نرخ ارز از موارد ضروری است و باید معاف از مالیات باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: اگر دنبال توسعه هستیم باید کار را به افراد توانمند و کاردان غیر دولتی  بسپاریم و در این زمینه لیست 150 نفری تهیه شده که همگی افرادی توانمند و اهل توسعه‌اند.

وی افزود: درباره ذغال‌سنگ تصمیمات خوبی گرفته شد و قیمت‌هایشان را اصلاح کردیم و نظام بانکی هم باید به کمک این بخش بیاید.

نعمت‌زاده  با تاکید بر محول کردن امور به بخش‌خصوصی و افراد توانمند اظهار کرد : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زمانی که ایجاد دانشگاه‌آزاد را مطرح کرد براین باور بود که دولت باید از توانایی بخش‌خصوصی برای آموزش نسل جوان بهره برد.

کد خبر : ۴۴۸۷۱۷