خبرگزاری کار ایران

آگهی پیش فروش خودرو با مجوز وزارت صنعت اعتبار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۴۴۷

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صدور هرگونه آگهی پیش‌فروش خودرو، بدون اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوع است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان؛ هم چنین انتشار هر گونه آگهی و تبلیغات، مبنی بر پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز مربوطه ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

این سازمان در ادامه متذکر شده است : در این راستا اشخاص حقیقی و حقوقی که فاقد نمایندگی رسمی می باشند؛ به هیچ وجه مجاز به عرضه خودرو در قالب پیش فروش نیستند.

بر این اساس، به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکت های عرضه کننده خودرو، این سازمان از تمام متقاضیان خرید خودرو خواسته است تا از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیش فروش خودرو یا پرداخت وجه به شرکت هایی که فاقد مجوز پیش فروش صادره از وزارت صنعت، معدن وتجارت  هستند، خودداری نمایند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: ارایه مجوزهایی نظیر:  پروانه کسب معتبر از اتحادیه ذیربط، گواهی نمایندگی رسمی از مرکز اصناف و بازرگانان به هیچ عنوان، به منزله مجوز برای پیش فروش خودرو نیست.

در پایان این اطلاعیه  یادآور شده است: شماره تلفن  ۲۲۰۵۸۵۶۰  آماده دریافت و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی در این زمینه است.

گفتنی است: بر اساس ماده(۵) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، مصوب 28 فروردین 95 هیات وزیران، پیش فروش خودرو به طور صرف در قالب اخذ مجوز مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز