خبرگزاری کار ایران

برنامه هندوستان برای سال ۲۰۱۸؛

تعویض تمامی لامپ‌های پرمصرف با لامپ‌های LED در هند

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۷۵۰

وزیر برق هندوستان اظهار داشت هندوستان قصد دارد تا سال 2018 کلیه لامپ‌های مصرفی کشور را با لامپ‌های کم مصرف LED تعویض کند.

به گزارش ایلنا، «پایوش گویال» وزیر انرژی هندوستان اظهار داشت هندوستان قصد دارد تا سال 2018 کلیه لامپ‌های مصرفی کشور را با لامپ‌های کم مصرف LED تعویض کند.

 براساس ارزیابی‌ها این مسأله باعث می‌شود تا سالیانه به اندازه 100 میلیارد واحد الکتریسیته با ارزش مالی بالغ بر 14 هزار کرور در اقتصاد این کشور صرفه‌جویی شود.

براساس این گزارش، هر واحد صرفه‌جویی در مصرف برق از طریق تعویض لامپ‌ها می‌تواند منجر به 1.3 واحد صرفه جویی در هزینه‌های تولید برق شود که اگر به این مسأله هزینه‌های انتقال را نیز اضافه کنیم، میزان صرفه جویی بیش از این خواهد شد. اگر عادلانه بخواهیم قضاوت کنیم این مسأله پیامدهای زیست محیطی بسیار مثبتی نیز برای کشور هندوستان در پی خواهد داشت.

گویال اشاره کرده که چنانچه مردم از اتلاف انرژی از طریق بکارگیری لامپ‌های پرمصرف اجتناب کنند، ما قادر خواهیم بود به افزاد بیشتری که در این کشور از نعمت برق برخوردار نیستند، برق رسانی کنیم.

در این گزارش آمده است وزارت برق هندوستان از طریق بکارگیری سیستم‌های اندازه گیری هوشمند سعی می‌کند کسانی را که بیش از 200 واحد برق مصرف می‌کنند زیر نظر گرفته و به آن‌ها کمک کند تا از میزان مصرف خود بکاهند.

در حال حاضر، کشور هند بیش از 281 هزار 423 مگاوات ظرفیت نصب شده برق دارد که در سال 2015 بیش از 1137 میلیارد واحد برق تولید کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز