خبرگزاری کار ایران

نوبخت همزمان با بازگشایی نمادهای بانکی خبر داد:

گزارش امیدوار کننده از اصلاح نظام بانکی

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۷۲۹

سخنگوی دولت از ارایه گزارش اصلاح نظام بانکی در جلسه هیات دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا ،محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: گزارش امیدوار کننده از اصلاح نظام بانکی که آیین نامه اجرایی آن در هیات دولت تصویب شده ارایه می‌کنیم.

وی افزود: بر همین اساس با اصلاح تبصره قانون بودجه ٩٥، ٤٥ هزار میلیارد تومان برای تأدیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه ٦ بانک دولتی از سوی دولت فراهم شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: با این ٤٥هزار میلیارد تومان، صورت های مالی بانک های دولتی اصلاح خواهد شدو قدرت تسهیلات دهی بانک ها افزایش پیدا خواهد کرد.

نوبخت ادامه داد: با عنایت به این اصلاحیه به بانک های عامل اجازه داده می‌شود به بخشودگی جرایم کسانی که زیر ١٠٠ میلیون تومان وام گرفتند اقدام کند و دولت نیز تا سقف ١٠ هزار میلیاردتومان نسبت به بخشودگی سود این تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومان وام گیرنده متقبل می‌شود.

در واقع کسانی که زیر 100میلیون تومان وام دریافت کرده اند اگر تا پایان سال اصل وام را بپردازند، بانکها جریمه ها را می بخشند و دولت سود تسهیلات را تا سقف 10هزار میلیارد تومان به این افرد که عمدتا کشاورز هستند می‌پردازد.

وی همچنین اعلام کرد که تا پایان سال حدود 74هزارمیلبارد تومان درآمد نفتی به دست ما می‌رسد.

نوبخت در خصوص درآمدهای دولت از فروش نفت و اینکه ایا این پول ها وارد اقتصاد کشور می‌شود گفت: تمامی درآمدهای نفتی را بدون مشکل می توانیم وارد اقتصاد خود کنیم و برای سال ٩٥ بالغ بر ٦٨ هزار ٥٠٠ میلیارد تومان از درآمدهای نفتی دریافت داریم و تا پایان سال در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی افزود: خوشبختانه میزان فروشمان بیشتر از پیش بینی مان برای امسال بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز