خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر نیرو در سومین همایش ارتباط صنعت برق با دانشگاه ها عنوان کرد:

صنعت برق با دانشگاه به ادبیات مشترکی رسیده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۸۲۲

قائم‌مقام وزیر نیرو در سومین همایش ارتباط صنعت برق با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی گفت: صنعت برق با دانشگاه به ادبیات مشترکی رسیده و این همکاری روزبه روز توسعه می‌یابد.

به‌گزارش ایلنا، "ستار محمودی" قائم‌مقام وزیر نیرو امروز (سه‌شنبه) در سومین همایش ارتباط صنعت برق با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در سالن همایش‌های خلیج فارس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه، وزارت نیرو راه ارتباطی خود را با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی هموار کرده است، گفت: صنعت برق و دانشگاه به ادبیات مشترکی رسیده‌اند.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌های کشور توان تحول خوبی دارند و از جنبه‌های مشارکت تئوری به جنبه‌های مشارکت عملی رسیده‌اند.

ستار محمودی با بیان اینکه امروزه برق در تمام عرصه‌های اجتماعی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی نقش مهمی را ایفا می‌کند و زندگی در عصر امروز بدون وجود برق تقریباً امکان پذیر نخواهد بود، افزود: در گذشته بیشتر کارها را با دست، حافظه و مجموعه جهات محدود آن زمان به انجام می‌رسید ولی امروزه هیچکدام ازاین کارها با شیوه‌های گذشته امکان ندارد و اگر امکان برگشت برای بشر وجود داشته باشد به زندگی ابتدایی خود باز می‌گردد.

وی با اظهار اینکه برق پیشانی توسعه است و شاخص‌های مصرف برق شاخص‌های تمدنی است، افزود: امروزه برق در یک نیروگاه فسیلی و روشنایی‌ها و کامپیوتر خلاصه نمی‌شود؛ بلکه امروزه، انواع انرژی، سبد انرژی، بازار انرژی، اقتصاد انرژی، اقتصاد برق، تغییر و توسعه در صنعت برق هر یک محورهایی هستند که بایستی جداگانه با آن روبرو شد، زیرا بودن برق بودن زندگی بشر است.

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه کشور ما در مسیر توسعه قرار گرفته و هرجا که خودمان تعیین مسیر نکنیم دیگران ما را به مسیری هدایت خواهد کرد که ممکن است خاص کشور ما نباشد، گفت: کشور ما کشوری دارای نیروی انسانی توانمند با سطح دانش بالا، دانشگاه‌های پویا و مردمان ریسک پذیر و متدبر است که در کوران این موضوع در صنعت برق بایستی تمام موارد مورد وثوق قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که امروزه صنعت برق ممکن است مورد هجمه تهدیدهای بزرگی همچون تهدیدهای سایبری، تهدیدهای مشکلات شبکه‌های بزرگ، خاموشی‌های گسترده و اهداف نظامی قرار گیرد، افزود: ایمنی صنعت برق و امنیت آن کمتر از توسعه این صنعت و شیوه‌های مصرف آن نیست.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت نیرو همواره سرمایه بزرگ کارشناسی را در طول تاریخ با خود همراه داشته و این ظرفیت غیر قابل اغماض است ودر این بین ممکن است کاستی‌هایی نیز وجود داشته باشد گفت: ظرفیت برق کشور بیش از 76 هزار مگاوات است و آثار این ظرفیت سازی هم سرمایه ملی و هم سرمایه عمر انسان‌ها است.

وی آنگاه به مسیر حرکت وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: مسیر حرکت وزارت نیرو همواره با گام‌های استوار و و متکی بر دانش روز با قابلیت خود اصلاحی همراه بوده است.

قائم‌مقام وزیر نیرو ادامه داد: وزارت نیرو در عرصه برق، همواره یک وزارتخانه پژوهش محور بوده که برای اینکار ساختارهایی همچون پژوهشگاه نیرو و موسسه تحقیقات منابع آب بنا کرده و رابطه خوبی که با دانشگاه‌ها برقرار کرده موید این است که کمتر دانشگاهی در زمینه‌های پژوهشی به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم با وزارت نیرو ارتباط نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر دانشگاهی وجود داشته باشد که با وزارت نیرو مشارکت نداشته باشد آمادگی داریم تا در تمام عرصه‌های علمی و پژوهشی در بخش‌های مختلف صنعت آب و برق و فاضلاب با وی همکاری داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز