خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو صورت گرفت؛

افتتاح مجتمع آبرسانی کوثر کهمان و 47 روستای سلسله در استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۲۸۱

فاز نخست مجتمع آبرسانی کوثر کهمان شهرستان سلسله امروز چهارشنبه در سفر مهندس "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این طرح 47 روستای شهرستان سلسله زیرپوشش این مجتمع آبرسانی قرار گرفتند.

به‌گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی کوثر کهمان با بیان اینکه عملیات اجرایی این مجتمع در سال 1386 آغاز شده است، اظهار کرد: تعداد روستاهای بهره‌مند از فعالیت این مجتمع آبرسانی، 126 روستا است که در فاز نخست، تعداد 47 روستا زیرپوشش کامل فعالیت آبرسانی این مجتمع قرار گرفته‌اند.

"علیرضا کاکاوند" با اشاره به بهره‌مندی جمعیتی افزون بر 40 هزار نفر از اهالی روستاهای شهرستان سلسله از مجتمع آبرسانی کوثر افزود: منبع تأمین کننده آب این مجتمع، چشمه‌های حاشیه رودخانه که‌مان است.

وی گفت: تاکنون 52 میلیارد و 800 میلیون ریال در مجتمع آبرسانی کوثر که‌مان سلسله هزینه شده که برای تکمیل 150 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

کاکاوند با تاکید بر اینکه با آبرسانی این مجتمع 11 حلقه چاه شهرستان از مدار تأمین آب آشامیدنی این روستاها خارج می‌شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 75 کیلومتر از مجموع 203 کیلومتر خطوط انتقال این طرح انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی لرستان افزود: در صورت تأمین اعتبار لازم پیش بینی می‌شود که تا پایان سال 1398 عملیات اجرایی این مجتمع به طور کامل پایان برسد.

شهرستان سلسله با مرکزیت الشتر با داشتن 75 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های استان لرستان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز