خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در پاسخ به ایلنا:

آب تهران شور نیست / عراق پول برق وارداتی را پرداخت نمی کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۵۴۷

چیت چیان گفت: در هر صورت افزایش صادرات برق جزو سیاست‌های قطعی وزارت نیرو است و توافق هایی را نیز با دیگر کشورها داشته ایم و خوشبختانه در حال پیشروی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمید چیت چیان وزیر نیرو در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر شور بودن آب در برخی نقاط بخصوص شرق تهران گفت: این قضیه صحت ندارد و بعید است که چنین چیزی اتفاق افتاده باشد. زیرا آب در شرق تهران که از سد لتیان و لار تغذیه می‌شود آ ب بسیار باکیفیتی است.

چیت‌چیان در پاسخ به دیگر سوال ایلنا مبنی بر برنامه افزایش صادرات برق اظهار داشت: متاسفانه کشورهای همسایه ما از جمله عراق شرایط اقتصادی جدیدی را تجربه می‌کنند و با توجه به اینکه قیمت نفت کاهش یافته درآمد این کشورها نیز افت پیدا کرده بنابراین نمی‌توانند بدهی خود را در خصوص برق وارداتی پرداخت کنند لذا فعلا صادرات برق دچار کاهش شده زیرا نمی‌توانیم برق را بدون دریافت پول صادر کنیم.

وی با ا شاره به بدهی 1.2 میلیارد دلاری عراق به ایران بابت واردات برق افزود: وزارت نیرو باید پول نیروگاه‌های بخش خصوصی را که اقدام به تولید و صادرات برق کرده‌اند پرداخت کند و هزینه های انتقال نیز  پاسخ داده شود بنابراین ما فعلا مذاکره می‌کنیم که بتوانیم هزینه‌های قبلی را دریافت کنیم و همکاری‌هایمان را با کشورهایی مثل عراق توسعه دهیم اما این امر مستلزم این است که کشور عراق نیز به تعهدات خود عمل کند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در هر صورت افزایش صادرات برق جزو سیاست‌های قطعی وزارت نیرو است و توافق هایی را نیز با دیگر کشورها داشته ایم و خوشبختانه در حال پیشروی است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز