خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابق فرابورس:

باز شدن نماد بانک‌ها باعث افت شاخص‌ کل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۵۸۸

مدیرعامل سابق فرابورس گفت: شرایط بانک ملت به لحاظ وضعیت مالی با سایر بانک‌ها متفاوت بود زیرا بانک ملت با ذخیرهایی که گرفت ، سوددهی‌اش کاسته شد و در حالت زیان، نمادش باز شد.

 مصطفی‌ امید‌قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به این پرسش که بازگشایی نماد بانک‌ها چه تاثیری بر شاخص بورس خواهد داشت؟ اظهار داشت: پس از اتفاقات اخیر بهتر است هر چه زودتر نماد همه بانک‌ها باز شود.

 امیدقائمی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد با بازگشایی نماد بانک‌ها افت شاخص‌های بورس را شاهد باشیم، گفت: باز شدن نماد بانکی‌ها به شفافیت بازار و روشن شدن فضا کمک می‌کند و افرادی هم که به منابع نیاز دارند با قفل شدن بانکی‌ها مجبور نخواهند بود سهام دیگر خود را بفروشند و به بقیه بازار فشار وارد کنند.

امیدقائمی با اشاره به بازگشایی نماد بانک ملت خاطر نشان کرد: شرایط بانک ملت به لحاظ وضعیت مالی با سایر بانک‌ها متفاوت بود زیرا بانک ملت با ذخیرهایی که گرفت ، سوددهی‌اش کاسته شد و در حالت زیان، نمادش باز شد.

مدیرعامل سابق فرابورس افزود: سهام بانک ملت حدود ۲۰۰ تومان بود که به ۱۱۵ تومان رسید اما سایر بانکها چندان جایی برای افت ندارند.

وی ادامه داد: هم اکنون زمان آن فرارسیده تا نماد بانک‌های پارسیان و اقتصاد نوین نیز باز شوند.

به گزارش ایلنا؛ از تیرماه که نماد معاملاتی بانکها متوقف شد و هفته گذشته و همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی بانک ملت در بورس اوراق بهادار ، ارزش سهام این شرکت در روز بازگشایی ۳۷.۳ درصد کاهش را به ثبت رساند.

نمادهای بانکی به دلایلی همچون نقد شوندگی، حاکمیت سهامداران عمده، ارزش بازاری که نسبت به سایر صنایع در بازار دارند و همچنین از نظر ابعاد سیاسی و اقتصادی و تبعات نوسانات قیمت آنها، دارای اهمیت زیادی در بازار سرمایه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز