خبرگزاری کار ایران

با جمع‌آوری گازهای دی‎اکسیدکربن در عسلویه

دی اکسیدکربن مجتمع‌های پتروشیمی به ارزش افزوده تبدیل می شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۶۰۶

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ساخت یک واحد ٧ هزار تنی آمونیاک و یک واحد ٩ هزار تنی اوره از محل جمع آوری گازهای دی اکسیدکربن مجتمع های پتروشیمی عسلویه خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی محمد بساق زاده با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی همواره در حفظ محیط زیست پیشگام بوده است، اظهار کرد: با همکاری و مشارکت شرکت های هلدینگ خلیج فارس و نفت و گاز پارسیان، یک واحد ٧٣٠٠ تنی آمونیاک و یک واحد ٩ هزار تنی اوره با استفاده از گاز دی اکسید کربن (CO٢) مجتمع های پتروشیمی در فاز ٢ عسلویه ساخته خواهد شد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: یک شرکت اروپایی برای عملیاتی کردن این طرح ابراز علاقه کرده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، تبدیل گازهای دی اکسیدکرین، هیدروژن و نیتروژن به ارزش افزوده است که درحال حاضر به دنبال تخصیص زمین مناسب برای اجرای این طرح هستیم.

بساق زاده با بیان این که واحدها و مجتمع هایی که نسبت به جمع آوری گازهای تولیدی خود ابراز تمایل و اقدام کنند از نظر ما در اولویت هستند، افزود: طرح جمع آوری گاز دی اکسید کربن با تناژ ٤٠ تن در ساعت با خلوص٩٠ درصد موجب ایجاد ارزش افزوده شده است و از آنجایی که این دانش فنی با تناژ بالا در خارج از کشور وجود ندارد، از دانش فنی داخلی در این طرح استفاده خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم پژوهشگاه صنعت نفت بتواند در زمینه ایرانی سازی این طرح همراه ما باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز