خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بانکی در گفت‌وگو با ایلنا:

اخذ وام توسط آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق معلمان بدون مصوبه دولت، تخلف است

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۸۳۲

احمد‌حاتمی‌یزد گفت: وزارت آموزش و پرورش بدون مصوبه دولت نباید اقدام به اخذ وام برای پرداخت حقوق معوق کارمندان خود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدرضا‌ خانی، مدیرعامل بانک سرمایه، در جمع خبرنگاران در خصوص تعامل این بانک با وزارت آموزش و پرورش گفت: در ابتدای سال جاری 4500 میلیارد تومان به آموزش و پرورش وام پرداخت کردیم تا بتواند حقوق معوقه بازنشستگان خود را پرداخت کند و سررسید آن را هم تمدید کردیم، ماه گذشته نیز 50 میلیارد تومان وام برای پرداخت حقوق معلمین پرداخت کردیم که این نشان از همکاری ما با این وزارت آموزش و پرورش دارد.

در این راستا احمدحاتمی‌یزد، کارشناس بانکی و مدیرعامل اسبق بانک صادرات در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت وام از سوی بانک‌ها به نهادهای دولتی برای پرداخت حقوق، تخلف محسوب می‌شود؟ ، به خبرنگار اقتصادی‌ ایلنا گفت: وام دادن بانک‌ها به ارگان‌ها و نهادها، قانونی بوده و تخلف بانکی محسوب نمی‌شود. بانک‌ها می‌توانند به  هر شرکت یا ارگان دولتی وام پرداخت کنند.

وی افزود: اما بانک باید وثایق لازم را از نهاد مربوطه دریافت کنند. اما این موضوع برای وزارت آموزش و پرورش تخلف محسوب می‌شود زیرا بدون مصوبه دولت نباید اقدام به اخذ وام برای پرداخت حقوق معوق کارمندان خود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز