خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی درگفتگو با ایلنا؛

پیشرفت فیزیکی 63 درصدی آزادراه کرج – همت/ احتمال بازدید رئیس جمهوری از این پروژه، عصر امروز

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۳۲۳

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر آزادراه همت – کرج پیشرفت فیزیکی 63 درصدی دارد گفت: به احتمال قوی امروز رئیس جمهوری از این پروژه بازدید خواهد کرد.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان البرز و احتمال بازدید حسن روحانی از پروژه آزادراه همت – کرج گفت: آزادراه جدید کرج- همت از انتهای اتوبان همت در منطقه 22 شروع می شود و طول آن تا ورودی کرج 20 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه 15 کیلومتر از این اتوبان خارج از محدوده شهری است و توسط رئیس راه وشهرسازی ساخته می شود گفت: هرچند که طول این آزادراه کوتاه است اما این آزاد راه نقش بسیار مهمی در شبکه ترافیکی دو استان تهران و البرز دارد و باعث افزایش ظرفیت تردد در این مسیر و روانسازی ترافیک بین کرج و تهران می‌شود.

خادمی با بیان اینکه آزادراه کرج – همت حدود 40 درصد ظرفیت تردد خودرو در این محور را افزایش می‌دهد گفت: با بهره‌برداری از آزادراه همت – کرج گلوگاه ترافیکی این دو استان رفع می شود.

وی افزود: شاخه شمالی این آزادراه به کنارگذر شمالی کرج و قزوین اتصال پیدا می‌کند و همچنین شاخه جنوبی آزادراه کرج- همت به کنارگذر جنوبی تهران و انتهای کرج متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از مزیت‌های بسیار مهم آزادراه کرج – همت رفع گلوگاه ترافیکی کرج است گفت: تمام ترافیک محورهای شمال و شمال غرب کشور به جاده‌های کرج منتقل می‌شود که با ساخت این پروژه بخشی از این ترافیک روان و استان البرز نفس می‌کشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آزادراه کرج – همت پیشرفت فیزیکی 63 درصدی دارد گفت: برای ساخت این مسیر برآورد هزینه 490 میلیارد تومانی شده است که بخشی از این مبلغ برای احداث محور و بخشی دیگر رفع تملک است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این آزادراه سه باند رفت و سه باند برگشت دارد.

همچنین خادمی در پایان ادامه داد: به احتمال قوی امروز رئیس جمهوری در پایان سفر خود به استان البرز از این پروژه بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز