خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

واردات در فصل عرضه رقیب محصولات داخلی محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۷۴۶

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در گذشته این رویکرد وجود داشت که واردات موجب خسارت به کشاورزان می‌شود اما اگر این واردات در خارج از فصل عرضه و کنترل شده صورت گیرد از منظر من به تولید ضربه نمی‌زند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس کشاورز در نشست خبری معاونت وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: وزیر جهاد کشاورزی نگرانی خود را در خصوص کاهش ضایعات در تولید محصول سیفی و سبزی اعلام کرده است و معتقد است که کالا نباید صرفا به صورت خام در بازار عرضه شود بلکه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی میتوانند نقش مهمی در کاهش ضایعات داشته باشند.

او افزود: بحث کاهش ضایعات به طور جدی در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود و در محصول گندم بیشترین ضایعات رد زمان برداشت صورت می‌گیرد که نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است د رمحصول سبزی و سیفی به دنبال کاهش ضایعات هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: وضعیت فعلی برای نگهداری سیب زمینی تولید شده در فصول مختلف با کمبود سردخانه مواجهیم که باید در این خصوص کارهایی صورت گیرد.

او در ادامه گفت: کیفیت گندم تولید داخل برای تولید نان مسطح بسیار مطلوب است اما برای افزایش پروتئین گندم با استفاده از کود مناسب برخورد با علف هرز  می‌توان آن را بهبود بخشید.

کشاورز در رابطه با نگرانی گندم کاران از آزادسازی آرد و خرید گندم کشاورزان بر اساس میزان کیفیت و پروتئین آن بیان داشت: در 25 سال گذشته هر زمان که با افزایش تولید گندم مواجه شدیم این موضوع مورد بحث قرار گرفت که کیفیت گندام‌ها کاهش یافته اما بعد از بررسی علمی موضوع متوجه شدیم که گندم‌های کشور برای مصارف داخلی بسیار مناسب است.

او در واکنش به اظهارات برخی در رابطه با اینکه گلوتن گندم داخلی پایین است بیان داشت: گلوتن بالا مربوط به نان‌های حجیم است که نهایتا 150 هزار تن آرد صرف پخت نان‌های حجیم می‌شود در نهایت بحث کیفیت در گندم مطرح نیست بلکه موضوع آرد است . کمیته‌ای در اتاق بازرگانی برای این موضوع مطرح شده است و موافقیم که گندم کیفی خریداری شود اما مشکل ما اندازه‌گیری کیفیت گندم در بخش پروتئین است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد: برای افزایش کیفیت گندم علف‌های هرز را از بین برده و در کنار کود ازت از کود روی و پتاس استفاده کنند که این مساله می‌تواند موجب افزایش 1.5 درصدی پروتئین در گندم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز