خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نظام مهندسی در گفت‌وگو با ایلنا:

مقررات ملی ساختمان در هیچ بنایی اجرا نمی‌شود/ ایمنی بخش باقی مانده پلاسکو ارزیابی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۰۳۷

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه در هیچ ساختمانی مقررات ملی ساختمان رعایت نمی‌شود، گفت: اگر پلاسکو به گاز شهری متصل بود شاهد انفجارهای مهیب و وقوع فاجعه عمیق تری بودیم.

حسن قربانخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با تاکید بر اینکه متاسفانه در هیچ یک از ساختمان‌ها مقررات ملی ساختمان رعایت نمی شود، اظهار داشت: مسئول اجرای مقررات ملی ساختمان سازمان نظام مهندسی نیست و در این باره خلا قانونی وجود دارد.

وی افزود: نظام مهندسی در بخش طراحی نظارت و اجرا حضور دارد وقتی ساختمان به مرحله بهره برداری می رسد و پایان کار صادر می شود، از این مرحله به بعد ساختمان در اختیار مالکان قرار می گیرد و مبحث 22 مقررات ملی ساختمان هم بعد برای نگهداری از ساختمان و مرحله پس از ساخت کاربرد دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه در سه سال گذشته مبحث 22 مقررات ملی ساختمان روی زمین مانده است، گفت: سازمان نظام مهندسی هیچ مسئولیت اجرایی و عملیاتی درباره رعایت  مقررات ملی ساختمان در بناهای ساخته شده، ندارد اما برای الزام اجرای آن با همکاری سایر نهادها اعلام آمادگی می کنیم.    

قربانخانی با اشاره به اینکه ارائه خدمات گاز شهری بر عهده وظایف سازمان نظام مهندسی است، گفت: هر ساختمانی که شرایط دریافت گاز شهری نداشته باشد این خدمات را به آن ارائه نمی‌دهیم و خوشبختانه ساختمان پلاسکو هم به گاز شهری متصل نبود.   

وی تاکید کرد: به طور قطع اگر ساختمان پلاسکو به گاز شهری متصل بود انفجارهای مهیبی رخ می داد و  امروز شاهد فاجعه عمیق تری بودیم.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه ستاد بحران از سازمان نظام مهندسی درخواست کرده که بخش باقی مانده از ساختمان پلاسکو را به لحاظ سازه‌ای و ایمنی ارزیابی کنیم که مشخص شود امکان بهره برداری از آن وجود دارد یا خیر؟ ، گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و به زودی نتیجه گزارش‌های مان را اعلام می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز