خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت با تاکید بر افزایش ظرفیت پالایشی در برنامه ششم:

رویکرد وزارت نفت افزایش صادرات فرآورده های نفتی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۸۵۲

بیژن زنگنه، گرایش و رویکرد اصلی وزارت نفت را افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و گفت: با توجه به تامین بخش عمده نیاز انرژی کشور از طریق گاز، رویکرد ما افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی است.

به گزارش ایلنا، وزیر نفت در مراسم کلنگ زنی فاز دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، با بیان این مطلب افزود: اجرای این طرح علاوه بر سوددهی سبب اشتغالزایی برای مردم شریف آبادان خواهد شد.

وی با اشاره به این که آبادان نماد صنعت نفت قدیم و همچنین نماد صنعت نوین ایران می تواند باشد، تصریح کرد: با توجه به این که شهر آبادان از نظر نیروی فنی در وضع خوبی قرار دارد، اشتغالزایی حدود چهار هزار نفر در فاز اول این طرح، می تواند به رفع مشکل بیکاری در منطقه کمک کند.

زنگنه از آبادان بعنوان شهر نخستین‎ها نام برد و ادامه داد: علاوه بر این که بزرگترین پالایشگاه جهان در این شهر تاسیس شده است، بسیاری از اولین‌های دیگر از جمله آموزشگاه فنی و تخصصی، تلویزیون ایران، پمپ بنزین ... نیز مربوط به این شهر است.

وزیر نفت تاکید کرد: با اجرای فاز دوم طرح یادشده، محصول مازوت این پالایشگاه به شدت کاهش یافته و جایگزین آن محصولات سبک تر مانند بنزین باکیفیت و گازوئیل می شود.

ظرفیت پالایشی کشور به ٣ میلیون بشکه در روز می رسد

وزیر نفت با بیان این که قرار است در برنامه ششم توسعه، ظرفیت پالایشی کشور به سه میلیون بشکه در روز برسد، اظهار کرد: از این میزان ٣٦٠ هزار بشکه با افتتاح ستاره خلیج فارس و ٤٨٠ هزار بشکه نیز با تکمیل مجموعه پالایشی سیراف به ظرفیت یک میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه ای کنونی اضافه می شود.

وی از پالایشگاه‌های شیراز، جاسک، آناهیتا نیز بعنوان سایر پالایشگاه‌های نام برد که قرار است در افزایش ظرفیت پالایشی کشور به ٣ میلیون بشکه دخیل باشند.

زنگنه گرایش و رویکرد اصلی وزارت نفت را افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و افزود: از سال آینده به جز گازوئیل و بنزین در  سبد انرژی کشور مصرف سایر سوخت‎های مایع بسیار کم می شود.

وی در پایان آغاز عملیات اجرایی طرح تثبیت و توسعه ظرفیت پالایشگاه آبادان را به مردم این شهر تبریک گفت واین شهر را جز سمبل های مقاومت و نمادهای ملی کشور دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز