خبرگزاری کار ایران

در حاشیه بازدید معاون وزیر نیرو از خبرگزاری ایلنا عنوان شد:

نیروگاه های نصب شده کشور 10 برابر شده است / دسترسی 72.5 درصد جمعیت روستایی به آب لوله کشی

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۴۳۴

دائمی گفت: در سال 96 هم 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی تخصیص می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو صبح امروز از خبرگزاری کار ایران ( ایلنا) بازدید کرد و به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

وی درباره پروژ های در دست افتتاح و یا بهره برداری شده طی ایام دهه فجر سال جاری اظهار داشت: از جمله این پروژه ها اینکه 6 سد در 4 استان  کرمانشاه، فارس، آذربایجان غربی و کردستان افتتاح شد که مجموع آب قابل استحصال از این تعداد سد  1.2 میلیارد متر مکعب بوده است.

دائمی ظرفیت بهره برداری از نیروگاه های نصب شده را در این ایام 150 مگاوات ذکر کرد و افزود: 3 سد نیز در استان اردبیل، خراسان رضوی و مرکزی آماده افتتاح بودند که مجموعا 9 سد بزرگ مخزنی آماده بوده است.

وی تصریح کرد: در شبکه آبیاری زهکشی 56 هزار هکتار اراضی در واحدهای مختلف مناطق مختلف کشور نیز آماده افتتاح بوده است.

معاون وزیر نیرو گفت: تعداد پروژه های برق رسانی روستایی هم 85 میلیارد تومان هزینه داشت که در 575 روستا انجام شد. و با افتتاح مجتمع های آبرسانی روستایی بیش از یک میلیون نفر به آب سالم دسترسی پیدا کردند  که رقم بالایی است. 

وی با اشاره به اینکه 5 پست 400 کیلووات  و 16 پست 230 کیلو وات  تعداد زیادی شبکه توزیع و واحد نیروگاهی به نتیجه رسید، بیان کرد: با حمایت مجلس و دولت حدود 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی اختصاص یافت و کمک خوبی بود که امروز نتایج آن دیده می شود و امیدواریم ادامه یابد.

دائمی یادآور شد: در سال 96 هم 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان، بهبهان و گل گهر سیرجان نیز که اکثرا توسط بخش خصوصی آماده شده بود کلنگ زنی و افتتاح شد.

معاون وزیر نیرو اظهار داشت: ما در سال 57  ، 7600 مگاوت نیروگاه نصب شده داشتیم که این رقم در حال حاضر به  76 هزار مگاوات یعنی میزان نصب ما 10 برابر شده است.

وی با بیان اینکه طول خطوط انتقال برق کشور 122 هزار کیلومتر است، تصریح کرد: ما درحال حاضر در رتبه اول صنعت برق در منطقه و رتبه چهاردهم دنیا قرار داریم که صد درصد شهر ها و روستاهای بالای 10 خانوار به برق دسترسی دارند. ضمن اینکه 8 میلیارد کیلووات ساعت نیز به کشورهای همسایه صادرات برق داریم.

دائمی گفت: جمعیت تحت پوشش آب شهری 99.2 درصد است و دسترسی به آب لوله کشی روستایی نیز 72.5 درصد و همچنین 21 میلیون اشتراک آب و 33 میلیون مشترک برق داریم.

وی اظهار داشت: شاخص تعداد سدهای ملی در دست بهره برداری ما 162 سد است که این رقم در ابتدای انقلاب 13 سد بود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو به شبکه آبیاری و زهکشی نیز اشاره کرد افزود: 2 میلیون هکتار از اراضی آبیاری زهکشی می شود و  یک میلیون هکتار در دست ساخت و بهبود است و در این رده نیز جزء کشورهایی هستیم که وسعت شبکه آبیاری زهکشی کشور بسیار زیاد است.

مشروح این گفت و گو روزهای آینده منتشر می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز