خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت به ایلنا خبر داد:

امضای قرارداد کشتی‌سازی و تولید مشترک خودروهای رنو تا پایان سال/ جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی‌ در صنایع غذایی , مواد شوینده و فولاد

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۵۶۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای دو قرارداد در زمینه کشتی‌سازی و تولید مشترک خودروهای رنو خبر داد.

محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که اخیرا یک شرکت مشترک ایرانی-بلژیکی کار خود را در زمینه تولید گیربکس خودرو آغاز کرد آیا پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک دیگری در دست اجرا دارید، عنوان کرد:  از این دست پروژه‌ها بسیار است. خوشبختانه بعد از برجام سرمایه‌گذاری های مشترک آغاز شد به گونه‌ای که هم‌اکنون در زمینه تجهیزات پزشکی برای مثال در دستگاه فیلتر دیالیز و صنایع خودروسازی از این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها زیاد داریم.

او افزود: یکی از همین موارد گیربکس اتوماتیک بود که در تولید آن با بلژیکی‌ها شریک شدیم و برای اولین بار از این طریق گیربکس اتوماتیک در ایران تولید می‌شود. از این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع فولاد، صنایع غذایی و صنایع شوینده هم داریم.

وزیر صنعت،معدن و تجارت یادآور شد: حداقل در لیست ما بیش‌ از ۱۰۰ سرمایه‌گذاری مشترک وجود دارد. این یک کار مستمر است که در این مدت طرف‌های ایرانی و خارجی برای آن با یکدیگر مذاکره می‌کنند و به توافق می‌رسند منتها چون در طول تحریم‌ها تقریبا این کار متوقف شده بود،  در حال حاضر ممکن است این مذاکرات و توافق ها موضوع عجیبی به نظر برسد اما از نظر ما یک اقدام روتین است.

او در پاسخ به این سوال که آخرین توافق‌های وزارت صنعت در زمینه‌ سرمایه‌گذاری‌های مشترک چیست، عنوان کرد: یکی از این موارد مربوط به قرارداد تولید خودروهای رنو است که چارچوب آن امضا شده اما قرارداد آن به زودی و تا پایان سال جاری به امضا می‌رسد.

نعمت‌زاده ادامه داد: همچنین  در بحث کشتی‌سازی هم چارچوب‌ها مورد توافق قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان سال در این مورد هم به توافق نهایی و قرارداد برسیم. در زمینه سرمایه‌گذاری روی تولید واگن هم در حال مذاکره هستیم که فکر می‌کنیم که شاید تا اوایل سال آینده مذاکرات ادامه داشته باشد.

او در مورد اینکه طرف‌های مورد مذاکره چه کشورهایی هستند، گفت: بیشتر این طرف‌ها از کشورهای اروپایی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز