خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو:

یکی از سالن‌های اصلی نمایشگاه بین‌المللی خودرو به حمل و نقل پاک اختصاص یافت/ اتهام‌زنی برخی رسانه‌ها بی اساس است

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۸۶۹

یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی خودروی تهران گفت: در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران یکی از سالن‌های اصلی را به حمل و نقل پاک اختصاص دادیم که هدف از این کار تغییر الگوی مصرف در این خصوص است.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران یکی از سالن‌های اصلی را به حمل و نقل پاک اختصاص دادیم که هدف از این کار تغییر الگوی مصرف است.

وی هدف از اختصاص یکی از سالن‌های به حمل و نقل پاک را حمایت از تغییر در الگوی مصرف در وسایل حمل و نقل شهری اعلام کرد و افزود: طبق ارزیابی‌ها و گزارش‌هایی که در دست داریم شهر تهران نیاز به خودروهای برقی و هیبریدی با سوخت پاک احتیاج دارند از این رو برای حمایت از این امر مهم اقدام به برگزاری این نمایشگاه با همکاری معاونت حمل و نقل و ترابری شورای اسلامی شهر تهران و شرکت کنترل کیفت وابسته به شهرداری تهران کردیم.

وی در خصوص زمان آغاز به کار این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از سه شنبه 26 بهمن الی شنبه 30 بهمن 95 در ساعت 12 الی 20 برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران گفت: برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران از ابتدای 93 آغاز و تا سال 97 به اتمام می رسد و بخشی از مصوبات آن به خودروهای پاک و به کارگیری تاکسی و اتوبوس‌های برقی اختصاص دارد.

وی افزود: کمک به حل معضل ترافیک و کاهش آلاینده‌ها یکی از دلایل حمایت از الگو‌های مصرف به شمار می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم باید خود بر اساس نیاز و مصرف‌شان وسیله حمل و نقلی مورد نظر خود را تهیه کنند؛ گفت: مشکلی که در این میان در گذشته وجود داشت این بود که بخش‌هایی از شهرداری که مسئول رسیدگی به این موضوع بودند سعی کردند موتورسیکلت‌های برقی را با قیمت بالا به مشتریان ارائه کنند اما حالا این نگاه در شهرداری تهران تغییر کرده و می‌خواهیم موتورها را با ساختارهای مختلف به متقاضیان بر اساس نیاز آنها ارائه کنیم و شهرداری هم نباید در این خصوص برای کسی تکلیف و یا الزامی تعریف کند.

سرخو افزود: برای نمونه پیک‌های موتوری‌، پیک‌های ادارات، دلیوری‌ها و کسانی که می‌خواهند از این موتورها استفاده شخصی متناسب با مصرف خودشان بکنند باید حق انتخاب داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه پنج ساله دوم شهری افزود: پیش بینی شده که بر اساس قانون 500 اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود که 400 تای آن برقی است. همچنین سالانه 30 کیلومتر به خط متروی تهران اضافه می‌شود که تا پایان سال 95 بخشی از این عقب‌افتادگی جبران می‌شود.

سرخو افزود: هدف نهایی این است که تا پایان سال 1400 ، 54 کیلومتر به خطوط داخلی ، 200 کیلومتر به خطوط حومه شهر تهران مسیر مترو اضافه شود البته تا پایان سال 97 هم 300 کیلومتر خط مترو در داخل شهر تهران و 50 کیلومتر به حومه شهر تهران تا اسلامشهر افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تا سال 97 ، 9 هزار دستگاه اتوبوس و تا سال 1400 ، 12 هزار دستگاه اتوبوس اضافه می‌شود.

وی در ادامه با ذکر آماری از جابجایی‌های صورت گرفته در سطح  شهر تهران توسط سیستم حمل و نقل عمومی افزود: از ابتدای سال 93 یعنی آغاز برنامه پنج ساله دوم 22 میلیون جابجایی در سطح شهر تهران داشتیم و روزانه 11 میلیون نفر از آنها به خودروهای شخصی اختصاص داشت و 3.5 میلیون از آنها در اسلامشهر شهر خوابگاهی تهران بوده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: تا پایان سال 96 خط متروی اسلامشهر افتتاح می‌شود و تا پایان امسال نیز خط متروی فرودگاه امام خمینی به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص مشکلات نوسازی ناوگان واگن‌های متروی شهر تهران گفت: سال 93 شهرداری اهداف پنج ساله را به طور کامل محقق کرد اما در سال‌های 94 و 95 به دلیل کاهش درآمدها شهرداری از پروژه‌ها عقب افتاد اما از اواسط سال جاری احداث خطوط 6 و 7 متروی تهران سرعت گرفته و بخشی از آن امسال و بخشی از آن در سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه افزود: بخش زیادی از واگن‌ها در داخل تولید می‌شود و هزینه‌های آن به صورت ارزی و ریالی تامین می‌شود. در بخش ریل گذاری هزینه‌های ارزی آن توسط دولت تامین می‌شود. طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران قرار بر این بوده تعداد واگن‌های مترو از 1298 دستگاه در سال 92 به 2438 دستگاه در سال 1397 برسد با سر فاصله زمانی 4.5 دقیقه‌ای و همچین این میزان با سر فاصله 2.5 دقیقه به 4156 دستگاه تا انتهای سال 97 می‌رسد.

سرخو در خصوص مطالبات شهرداری تهران از دولت گفت: در جلسه هیئت دولت آقای چمران و آقای شهردار تهران قالیباف حضور داشتند مطالبات شهرداری تهران مطرح شد و در این خصوص ارزیابی‌ها و حساب‌ها تکمیل شد و قرار شد در این خصوص تعامل بین دولت و شهرداری تهران برقرار شود.

وی افزود: کل مطالبات شهرداری تهران از دولت در حدود 16 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که بخشی از آن با پرداخت برای فاینانس‌های ارزی تامین شده است اما اینکه چه مقدار پرداخت شده و چه مقدار از آن باقی مانده در این جسله در اختیار ندارم و بعدا در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرخو در ادامه با تاکید بر اینکه در خصوص حل معضلات خودروهای پاک در شهر تهران نگرانی ندارد، گفت: من کاملا روند تجهیز و توسعه موتورهای الکتریکی و برقی و خودروهای پاک امیدوار هستم و تمام مراحل قانونی آن را طی کردیم اما مهم این است در خصوص استفاده از آنها فرهنگ‌سازی به وجود آید و مزایای استفاده از خودروهای با سوخت پاک برای مردم توسط رسانه‌ها تشریح شود.

وی افزود: برای اجرای تمامی مصوبات در خصوص حل مشکلات ترافیک و تامین خودروهای پاک و ارزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و از همه می‌خواهیم که به ما در این خصوص یاری برسانند.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با دو شرکت تاکسیرانی اینترنتی گفت: خدماتی که این دو شرکت تاکسیرانی اینترنتی در قالب اپلیکیشن‌ ها برای مردم ارائه داده‌اند مطلوب و مورد رضایتمندی برای شهروندان شده است اما به صورت کلی ما با آنها جلساتی داشتیم در این خصوص به آنها توافق کردیم که در کنار خودروهای شخصی از تاکسی‌های حمل و نقل شهری هم استفاده کنیم که این خود موجب اطمینان بخشی و وجود حفظ امنیت در میان استفاده کنندگان از این خدمات می‌شود.

سرخو افزود: هر شرکت جدیدی که در این خصوص پا به عرصه می‌گذارد به ضوابط تعیین شده احترام بگذارد ضمن اینکه درآمد شرکت‌های تاکسیرانی حمل و نقل شهری نیز کاهش نمی‌یابد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص  مسائل مطرح شده در مورد املاک همسر خود گفت: این اتهام‌زنی‌ها توسط خبرگزاری فارس بی‌پایه و اساس است و اگر کسی 50 درصد هم به معاد اعتقاد داشته باشد اتهامات بی پایه و اساس و وهن انگیز را مطرح نمی‌کند.

سرخو افزود: این مساله مطرح شده در خصوص املاک همسر به قبل از عضویت من در شورای شهر تهران باز می‌گردد وبه صورت کلی چنین مسائلی در آن مطرح نبوده است چرا که حتی در خصوص آن به اندازه کافی اطلاع‌رسانی شده و جوابیه‌ همسر من به خبرگزاری فارس ارسال شده است اما خبرگزاری فارس پس از انتشار جوابیه‌ها اتهامات را مطرح کرده که در دستگاه قضایی نیز هیچ کدام از این اتهامات اثبات نشد و افترا بودن آن ثابت گردید اما پاسخ من و جوابیه‌ها سانسور شد و ما در این خصوص شکایت خود را در محاکم قضایی مطرح کردیم و قطعا دستگاه قضایی با عدالت با این مساله برخورد می‌کند. حتی بعد از آن هم من در شورای شهر مشغول شود قبض جریمه‌ای که فرستاده شده به صورت کامل‌تری ارسال شد که مبلغ آن از 503 میلیون به 520 میلیون تومان رسید و حتی یک متر هم به مساحت خانه اضافه نشد.

سرخو با اشاره به تاسیس یک مدرسه اسلامی توسط همسرش در ملک خود اظهار کرد: بنده 70 درصد را از حقوق معلمان حق التدریس را پرداخت می‌کردم از این رو چشم ها را بستند و دهان‌ها را باز کردند. این صحیح نیست و باید در خصوص آن عذرخواهی کنند.

وی افزود: این اتهام وارد کردن و بگم‌بگم‌ها در سال 88 هم در خصوص همسر یکی از کاندیداهای انتخابات تکرار شد.

وی در خصوص مسائل مطرح شده در مورد اینکه کسی در شورای شهر عضو است نمی‌تواند سمت‌هیا دیگری داشته باشد ، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و کسی در شورای شهر است نمی‌تواند وزیر و یا معاون وزیر باشد و به صورت کلی عضویت در هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی مشکلی را ایجاد نمی‌کند و مغایر با قانون شوراها نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که در رابطه با مشکل بیمه تاکسیرانان گفت: این جزوی از تههدات دولت است که بر عهده تامین اجتماعی انداخته است و تعهدات دولت هم اکنون به تامنی اجتماعی به 120 هزار میلیارد تومان رسیده اما به صورت کلی در خصوص مشکل بیمه تاکسیرانان باید گفت شرکتی که حق بیمه‌ها را دریافت کرده به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نکرده بود اما با تدابیری که اندیشیده شد بیمه تاکسیرانان برقرار شد. در بیمه تاکسیرانان قسمتی از مبلغ خود راننده و قسمتی از آن را دولت پرداخت می‌کند.

وی در ادامه افزود: سال 96 ، شش هزار تاکسی جدید جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شوند.

 وی در ادامه با اشاره به گشایش‌های که بعد از برجام در اقتصاد ایجاد شده ، گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی بعد از انعقاد برجام افزایش یافته و زمینه بسیار روشنی برای پرداخت مطالبات شهرداری تهران وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه خودروهای تهران و سالن اختصاصی حمل و نقل پاک گفت: شاه بیت اقتصاد مقاومتی نگاه به دورن و توجه به تولید ملی است.

وی افزود: ما قرار نیست از بودجه شهرداری تهران برای کسی خودروهای پاک بخریم بلکه می‌خواهیم الگوهای مصرف را تغییر دهیم تا موجبات پاکی هوای تهران را افزایش دهیم و سازوکارهای تشویقی و سلبی را برای آن تعریف کنیم.

سرخو ادامه داد: همان طور که گفتم ما قرار نیست که به جای مردم تصمیم‌گیری کنیم و بگوییم که کدام الگوی مصرف درست است و در نهایت این خود مردم هستند با توجه به نیازهایشان الگوها را انتخاب می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص گره‌های ترافیکی موجود در سطح شهر تهران گفت: در بودجه سال 96 ، 500 میلیون برای حل معضل گره‌های ترافیکی اختصاص دادیم و به صورت کلی مشکل گره‌های ترافیکی وجود دارد مثلا در خیابان رسالت محل ورودی پل رسالت، بزگراه مدرس تا خروجی صدر و بخش‌هایی از بزرگراه چمران این مشکل وجود دارد و با مطالعاتی که انجام می‌دهیم برای این مشکل راهکاری بیاندیشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز