خبرگزاری کار ایران

معامله ۳۵۰۰۰ تن نفت کوره و۳۸۰ سانتی استوکس

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۱۶۶

در جلسه معاملاتی امروز، ۲۵ بهمن ماه ۹۵، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۴، نفتای سنگین تصفیه نشده و بلندینگ نفتا حلال ۴۱۰ پالایش نفت شیراز، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و سوخت کوره سبک و برش سنگین پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه خواهند شد.

به گزارش ایلنا، در جریان معاملات روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه ۹۵، در رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران ۳۵۰۰۰ تن نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوکس شرکت ملی نفت عرضه شد که در نهایت کل محموله عرضه شده به ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

این معامله سومین محموله صادراتی معامله شده نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوکس در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران است.

در این روز همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای قطران ذوب‌آهن اصفهان، برش سنگین پتروشیمی شازند، حلال ۴۰۲ و ۴۱۰ پالایش نفت شیراز، نفتای سبک پالایش نفت تهران و بندرعباس، حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز و پروپان پالایش نفت تهران در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان، نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران و میعانات گازی پالایش گاز پارس جنوبی در رینگ بین‌الملل عرضه شد که کل معاملات صورت گرفته و عرضه‌های مازاد معادل ۴۵ هزار و ۱۶۳ تن به ارزش قریب به ۵۵۸ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال بود.

معامله بیش از ۷۵ میلیارد ریال در بازار مشتقه

و اما در جریان معاملات روز یکشنبه بورس انرژی ایران، بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله ۴ هزار و ۲۵۰ قرارداد معادل ۷۱ هزار و ۹۸۸  مگاوات ساعت به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال بود.

شایان ذکر است در این روز، نمادهای بار پایه، کم‌باری و میان باری به ترتیب با متوسط قیمت ۳۲۵,۷۹۴، ۳۱۵,۶۴۴ و ۳۲۴,۷۲۰ ریال برمگاوات ساعت مورد معامله قرار گرفتند. خاطر نشان می‌ شود در بازار برق روز جاری تعداد ۲۱ شرکت خریدار و ۸ شرکت فروشنده مشارکت کرده‌اند.

لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۹۵ اسفند ۲۴ گشایش یافتند و همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۸ بهمن ۹۵ در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آنها آغاز شد.

همچنین در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد سنندج ۹۶۱، ۸۳۴ قرارداد با ارزشی بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال و در نماد سماه ۹۵۱، ۹ هزار و ۳۳۳ قرارداد با ارزشی بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران، به ۷۶ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال بالغ شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز