خبرگزاری کار ایران

استقبال از اپراتورها در ترابرد پذیری/ وقتی اعداد مهم می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۱۹۴

ایرانسل طبق آمارهای شرکت پایا بیشترین اقبال را در طرح ترابرد پذیری تلفن همراه داشته است. این را اعدادی می‌گویند که در نشست خبری ایرانسل چندی قبل توسط مدیر عامل این اپراتور اعلام شده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مدیرعامل ایرانسل درباره طرح ترابرد پذیری در نشست اخیر خود با وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: از زمان عملی شدن این طرح بیش از 66 هزار نفر از همراه اول تقاضای ورود به ایرانسل و حدود 23 هزار نفر نیز تقاضای خروج داشته‌اند که 24 هزار نفر توانستند ورود کنند و 18هزار نفر نیز خارج شده‌اند.

وی با بیان این که طبق آمارهای شرکت پایا درخواست‌های خروج از همراه اول به ایرانسل حدود 3 برابر بیش از حالت بالعکس آن است گفت: نسبت موفقیت مشترکان در خروج از شبکه همراه اول به ایرانسل حدود 38 درصد است در حالی که آمار مشترکانی که از شبکه ایرانسل با موفقیت به شبکه همراه اول خروج کرده‌اند 81 درصد اعلام شده است.

مدیرعامل ایرانسل افزود در ارتباط با رایتل نیز حدود 14هزار درخواست برای مهاجرت به شبکه ایرانسل وجود داشته است اما آمار خروج از شبکه ایرانسل به رایتل حدود 10هزار درخواست بوده است. از این میان حدود 9هزار و 200 درخواست با موفقیت به انجام رسیده است. این درحالی است که تنها 7هزار و 200 نفر از مشترکان رایتل با موفقیت به شبکه ایرانسل ورود پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد بر این اساس تقاضای ترابرد موفق از رایتل به ایرانسل حدود 50درصد ارزیابی می‌شود در حالی که خروج موفق از ایرانسل به رایتل حدود 90 درصد است.

پیش از این نیز در نشستی که با حضور وزیر ارتباطات در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل انجام شده بود، این شرکت به ارائه آمارهایی در خصوص ترابرد پذیری اقدام کرده بود که با واکنشهای بسیاری رو به رو شد تا آنجا که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام عددی کلی از اقدام کنندگان به امتحان این طرح ملی گفت : تنها این سازمان صلاحیت انتشار گزارشها را دارد.

با گذشت بیش از 6 ماه از آغاز این طرح ملی مواردی هنوز وجود دارند که می‌توان به آنها رسیدگی کرد:

1- با توجه به شفاف بودن مسیر انتقال یا تغییر اپراتور چرا سامانه یی برای ردیابی تغییر اپراتور برای مشترکان درظر گرفته نمیشود؟

درست شبیه سامانه ردگیری بسته های پستی.

2- با توجه به شفافیت میزان انتقالها چرا از سوی قانونگذار تخلفات صورتگرفته توسط اپراتوری که از پیش از آغاز طرح احتمال میرفت مشترکان بیشتری از دست دهد ارائه نمیشود.

به نظر می‌آید اگر همین دو سوال از خیل سوالات طرح شده پاسخی از نهاد حاکمیت دربر داشته باشد می‌توان امیدوار بودکه طرحی ملی برای رفاه بیشتر مردم درنظر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز