خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر جذب سرمایه در وزارت راه وشهرسازی :

انعقاد 13 قراداد در بخش حمل و نقل با بخش خصوصی داخلی و خارجی در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۰۹۱

مدیر کل دفتر جذب سرمایه و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: با انعقاد 13 مورد قرارداد با بخش خصوصی داخلی و خارجی در حوزه های هوایی، جاده ای، بندری و ریلی طرح هایی به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد تومان و 33 میلیارد دلار اجرایی خواهد شد.

مهدی حیدری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا،  با بیان این مطلب افزود طی دو سال اخیر این وزارتخانه موفق به انعقاد 13 طرح مهم در راستای تحقق اهداف این وزارت در چهار بخش ریلی، هوایی، جاده ای، و دریایی شده است.

وی با اشاره به اینکه با انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث آزادراه کرمان به بندر عباس به طول 370 کیلومتر 100 درصد هزینه به ارزش 4100 میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی تأمین خواهد شد افزود: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به طول 91 کیلومتر و با ارزش بالغ بر 470 میلیارد تومان طی دو سال آینده احداث خواهد شد.

وی همچنین تامین بخش عمده ای از اعتبارات مورد نیاز نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را از محل ظرفیت بند (ب) ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر دانست و اضافه کرد از این طریق اجرای طرحهایی با ارزش بیش از 6 هزار و 600 میلیارد تومان برای نوسازی 16 هزار و 740 دستگاه کامیون و کشنده تحقق خواهد یافت که گامی مثبت در زمینه ارتقاء سطح کیفی ناوگان حمل و نقل جاده ای و کاهش طول عمر ناوگان محسوب می گردد.

مدیر کل جذب سرمایه و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ارزش کل قراردادهای ریالی به بیش از 12 هزار میلیارد بالغ می گردد افزود: مراحل احداث ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) نیز با هدف افزایش 3 میلیون مسافر در سال با انعقاد قراردادی  به ارزش 500 میلیارد تومان با بنیاد مستضعفان در دست اجرا است.

به گفته وی طرح توسعه و تکمیل ترمینال مسافری کرمان نیز با هدف افزایش 10 میلیون مسافر در سال با آورده 100 درصدی شرکت هواپیمایی ماهان با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص تامین ناوگان مناسب بخش هوایی، قراردادهای تأمین ناوگان هوایی را شامل خرید 100 فروند هواپیمایی ایرباس به ارزش 16 میلیارد و 400 میلیون دلار و خرید 80 فروند هواپیمای بوئینگ به ارزش 16 میلیارد و 600 میلیون دلار ذکر کرد.

حیدری با اشاره به اینکه احداث و تکمیل فاز 1 بندر شهید بهشتی چابهار، ظرفیت جابجایی بار را به میزان 5/8 میلیون تن در سال افزایش خواهد داد، تصریح کرد؛ قرارداد این پروژه نیز به ارزشی بالغ بر  330 میلیون دلار با شرکت آریا بنادر ایرانیان منعقد و مراحل اجرایی آن آغازشده است.

وی یکی از اقدامات مهم در بخش ریلی کشور را احداث قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان با تأمین اعتبار 7/1 یورو از طریق انعقاد قرارداد با شرکت CREC چین دانست و افزود بالغ بر 80 طرح مهم در حوزه راه و شهرسازی در مراحل جذب سرمایه از طریق بخش خصوصی داخلی و خارجی است که از این طریق بخش عمده خلاء ناشی از کمبود اعتبارات دولتی جبران و از طرفی ظرفیت های مناسبی برای تامین اعتبار مورد نیاز از محل مشارکت عمومی،خصوصی، بازارسرمایه و ... ایجاد می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز