خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران مطرح کرد؛

فقر جدی منابع آب تجدیدپذیر تهران در برابر تمرکز جمعیت

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۹۳۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه سرانه منابع آب تجدیدپذیر در تهران برای هر فرد به 215 مترمکعب در سال رسیده است، گفت: با توجه به وسعت کم تهران و تمرکز جمعیت زیاد آن، این منطقه رتبه‌های نخست فقر منابع آب تجدیدپذیر را در کشور به خود اختصاص داده است.

به‌گزارش ایلنا، "محمدرضا بختیاری"  با اشاره به اهتمام جدی دولت یازدهم به مقوله آب در کشور، عنوان کرد: از ابتدای کار دولت تدبیروامید تاکنون 16 جلسه شورای عالی آب با حضور شخص رئیس جمهور و معاون اول وی برگزار شده است که این تعداد جلسه با تمامی نشست‌های شورای عالی آب در دولت‌های قبل برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه با بارش‌های مناسب بهمن ماه به میانگین بارندگی استان نزدیک شده‌ایم، تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید حجم بارش‌های استان تهران از مرز 163 میلیمتر نیز گذشته است که این اعداد و ارقام حاکی از تراز مثبت بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و میانگین بلند مدت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه متوسط بارندگی کشور در طی ده سال اخیر از 250 میلیمتر به رقم 204 میلیمتر تنزل پیدا کرده است، ادامه داد: با وجود اینکه امروزه در کشور با بحران خشکسالی روبه رو هستیم ولی صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف آب به خوبی در مصارف شهری، روستایی و کشاورزی دیده نمی‌شود.

بختیاری خاطرنشان کرد: هم اکنون در کشوری همچون سوئد با حجم بارندگی هزار و 200 میلیمتر شاهد سرانه مصرف 177 لیتر در شبانه روز برای هر نفر هستیم، ولی متاسفانه این رقم در کشور ما به 230 لیتر و در تهران نیز به بیش از 300 لیتر در شبانه‌روز می‌رسد.

وی راندمان کشاورزی در ایران را 35 درصد برشمرد و افزود: تا دهه چهل سرانه منابع آب تجدیدپذیر برای هر ایرانی به هفت هزار مترمکعب نیز می‌رسید ولی این رقم امروزه به هزار و 700 مترمکعب در سال و در مناطقی از کشور همچون تهران به 215 مترمکعب نیز رسیده است که با توجه به وسعت کم تهران و جمعیت زیاد آن، این منطقه رتبه‌های نخست فقر منابع آب تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز