خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

گسترش کسب و کارهای نوین باید آرام و با حوصله صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۰۲۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حمایت از گسترش کسب و کارهای نوین و الکترونیکی باید آرام و با حوصله انجام گیرد، گفت: باید بتوانیم دوران گذاری را تعریف کنیم تا کسب و کارهای سنتی مطمئن شوند که بیکار نخواهند شد و کسب و کارهای نوین اطمینان از حمایت دولت پیدا کنند.

به گزارش ایلنا، عصر امروز (دوشنبه) جلسه بررسی چالش‌های کسب و کارهای نوین با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، حجت الاسلام انصاری معاون حقوقی رییس جمهوری و ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، انصاری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از استارت آپ‌ها و شرکت های دانش بنیان حوزه ICT به میزبانی محمود واعظی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

واعظی در این جلسه گفت: مدت هاست که در حاشیه و درون دولت بحث‌هایی در مورد کسب و کارهای نوین و الکترونیکی در جریان است و دولت دنبال گسترش آن است که البته در این راه ملاحظاتی داریم.

او در مورد این ملاحظات تشریح کرد: دولت سعی دارد که این گسترش خیلی آرام و بدون اصطحکاک انجام شود و باید به گونه‌ای اقدام کنیم تا ضمن اینکه حیات کسب و کارهای سنتی ادامه داشته باشند، کسب و کارهای الکترونیکی نیز مدل خود را بتوانند پیاده کنند بنابراین دوران گذر را باید بتوانیم تعریف کنیم تا ضمن اینکه کسب و کارهای سنتی اطمینان پیدا کنند که بیکار نمی شوند، کسب و کارهای نوین نیز مطمئن شوند که دولت به دنبال تقویت و گسترش این نوع همکاری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه باید با مشورت با کسب و کارهای فضای مجازی راه‌ها را به گونه ای باز کنیم تا کسب و کارهای سنتی نیز از این پلتفروم بتوانند استفاده کنند، اظهار کرد: برای شناسایی بیشتر مشکلات و پیدا کردن راه حل‌های آنها نیاز است که جلسات بیشتری را با صاحبان کسب و کارهای الکترونیکی برگزار شود و ممکن است برخی از موضوعات از طریق کمیسیون تنظیم مقررات رفع شود و بعضی دیگر نیاز به مصوبه قانونی مجلس داشته باشد.

واعظی تصریح کرد: طبیعی است که مطالبی را باید با قوه قضاییه مطرح کنیم و در شورای عالی فضای مجازی که رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور حضور دارد نیز می تواند به رفع موضوع کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز