خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در آئین کلنگ‌زنی نیروگاه هرمزگان عنوان کرد:

احداث نیروگاه "سیریک" پیش درآمد ارتقای رفاه در کشور / گام مهم در پیشبرد روابط ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۰۴۷

وزیر نیرو در آئین کلنگ زنی نیروگاه سیریک هرمزگان گفت: احداث این نیروگاه یکی از نمادهای دوستی ایران و روسیه است.

به گزارش ایلنا، "حمید چیت چیان" وزیر نیرو در آئین کلنگ زنی نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک هرمزگان خطاب به، "الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه، با بیان این مطلب که این نیروگاه یکی از نمادهای دوستی بین دو کشور ایران و روسیه است، اظهار داشت: خوشحالیم که روز به روز شاهد عمیق تر شدن روابط دو کشور در سطوح مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق دو کشور تا کنون همکاری‌های مشترک بلند مدتی را با هم تجربه کرده‌اند، افزود: تاکنون 4 نیروگاه از جمله نیروگاه منتظرقائم اصفهان و نیروگاه رامین اهواز توسط متخصصان روسی احداث شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه احداث نیروگاه سیریک با 4 واحد 350 مگاواتی بخار از طریق تأمین مالی روسیه احداث شده است، افزود: ساخت این نیروگاه گام مهمی در پیشبرد روابط دو کشور خواهد بود؛ چرا که اقدام برای احداث این نیروگاه بر اساس نتیجه تصمیمات دو رئیس جمهور بوده است.

حمید چیت چیان سپس با اشاره به اینکه، احداث این نیروگاه یکی از زیرساخت‌های برنامه توسعه منطقه ای مکران است، اظهار داشت: دولت برنامه وسیعی برای توسعه سواحل مکران دارد و ما شاهد آینده متفاوتی برای این منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ساخت این نیروگاه پیش درآمد توسعه اقتصادی و ارتقای سطح رفاه در کشور خواهد بود، افزود: صنعت برق بایستی با گام‌های بلندتری به سمت جلو حرکت کند.

وزیر نیرو آنگاه با بیان اینکه قرار بوده دولت 18 هزار مگاوات نیروگاه جدید احداث کند، گفت: تاکنون برنامه اجرای 16 هزار مگاوات نیروگاه کلید خورده و با احداث این نیروگاه، در افزایش تولید به مرز 18 هزار مگاوات نزدیک شده‌ایم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی تکلیف کرده‌اند تا پایان برنامه ششم توسعه، به‌طور مداوم و هرساله بایستی شاهد رشد 8 درصدی باشیم که پیش شرط تحقق این رشد، توسعه فعالیت‌های نیروگاهی است.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو بنا دارد با توسعه ظرفیت نیروگاهی استان هرمزگان، این استان را به یکی از قطب‌های انرژی کشور تبدیل کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز