خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک وزرای نیروی ایران وانرژی روسیه مطرح شد؛

پیگیری اتصال شبکه‌های برق ایران و روسیه/ رشد 70 درصدی مبادلات بازرگانی دو کشور

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۰۵۱

در نشست مشترک وزرای نیروی ایران و انرژی روسیه آخرین وضعیت طرح‌های اتصال شبکه‌های برق ایران و روسیه پیگیری و بررسی شد.

به گزارش ایلنا، "حمید چیت چیان" وزیر نیروی کشورمان در نشست خصوصی با "الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه،‌ ضمن پیگیری مذاکرات سنکرون کردن شبکه‌های برق ایران و روسیه اظهار داشت: دیدارهای متعدد مسئولان ایران و روسیه نشان از توسعه روابط اقتصادی و دیپلماتیک بین دو کشوردارد و موضوع اتصال شبکه‌های برق ایران و روسیه از طریق سه کشور آذربایجان، ارمنستان و گرجستان نیز از جمله مباحث در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه تردد مسئولان دو کشور زمینه‌ساز گسترش همکاری‌های اقتصادی خواهد بود، اظهار داشت: در دو سال گذشته برای نهایی شدن این توافق شاهد مذاکرات جدی و فشرده ای بین دو کشور بوده‌ایم.

چیت چیان با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران و روسیه دو کشور دوست و دارای زمینه‌های همکاری فراوان هستند، گفت: بسیار خوشحال هستیم که با اراده روسای جمهور دو کشور، سطح همکاری‌ها ارتقا یافته و امیدواریم شاهد توسعه همکاری‌ها در روزهای آتی نیز باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: تحت حمایت‌ها و پیگیری‌های وزارت انرژی روسیه این طرح در مدت زمان تعیین شده به نتیجه برسد.

در ادامه این نشست، "الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه نیز با اشاره به حضور دو وزیر ایران و روسیه در مراسم کلنگ زنی نیروگاه سیریک، این طرح را برای دو کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و در ادامه اظهار داشت: همکاری‌های ایران و روسیه تنها به حوزه‌های برق و نیروگاه محدود نمی‌شود و سایر حوزه‌ها را نیز در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد یک منطقه آزاد بین ایران – روسیه و ایران – اورآسیا یکی از اهداف بلند مدت ما با ایران است.

الکساندر نوواک با تاکید بر اینکه احداث نیروگاه سیریک در زمان تعیین شده به اتمام خواهد رسید، بیان داشت: در سال 2016 میزان مبادلات بازرگانی دو کشور ایران و روسیه با رشد 70 درصدی روبرو بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز