خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

استفاده ابزاری از واژه نفوذ، این بار برای تاکسی‌های اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۳۱۶

نایب رییس اتاق بازرگانی گفت: شرکت‌های اسنپ و تپسی بر اساس ضوابط قانونی که در کشور وجود دارد ثبت شده‌ و دارای شناسنامه هستند. عالیت‌های آنها کاملا شفاف است و بر اساس گزارش هایی که به دست ما رسیده است الان هر دو طرف یعنی هم رانندگانی که در این شرکت‌ها مشغول هستند و هم مسافری که از این سیستم استفاده می‌کنند از آن راضی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، استفاده ابزاری از واژه نفوذ اگر چه در محافل سیاسی سابقه دارد و از آن برای ضربه زدن به رقیب استفاده می شود اما این بار عده‌ای کاربردی تازه برای آن یافته‌اند و آن هم حمله به کسب و کارهای جدید و اینترنتی است.

در روزی که جلسه استیضاح عباس آخوندی در مجلس شوری اسلامی در جریان بود، برخی از رانندگان و صاحبان آژانس‌های تاکسی تلفنی در مقابل مجلس تجمع کردند و خواهان تعطیلی تاکسی‌های اینترنتی همچون تپسی و اسنپ شدند.

نکته جالب در این تجمع، شعارها و پلاکاردهایی بود که این افراد از آن استفاده می کردند به طور مثال بر روی یکی از بنرها این جمله نوشته شده بود: «تاکسی اینترنتی در راستای پروژه نفوذ آمریکا است» یا «نرم افزار آمریکایی تعطیل باید گردد»

 این درحالی است که این نوع از کسب و کار به دلیل استقبال گسترده مردم در حال گسترش در سایر نقاط کشور است. در مشهد نیز تاچسی فعال شده و تپسی نیز از دیروز در کرج آغاز به کار کرده است.

 کیفیت، مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن سه عامل مهمی است که سبب شده مردم به این گونه سرویس‌های حمل و نقل عمومی روی بیاورند. ضمن آن که نظرخواهی از هر مسافر در پایان سفر و اثرگذاری امتیاز بر روی ادامه کار شرکت با راننده سبب شده که نحوه برخورد راننده ، تمیزی خودرو و وسایل گرمایشی و سرمایشی خودرو در مناسب‌ترین وضعیت قرار داشته باشد. در حالی که تاکسی‌های گردشی و آژانس‌ها در تابستان  بابت روشن کردن کولر مبلغ اضافی طلب می کردند و در سال‌های اخیر حتی دسته بالابر و پایین‌بر شیشه اتومبیل را بر می‌داشتند.

 این شرکت‌ها به عنوان یک بنگاه اقتصادی به طور قطع به دنبال منفعت مالی هستند. پس قیمت‌هایی که به گمان مردم نزدیک به 50 درصد ارزان‌تر از تاکسی های تلفنی است باز هم برای آنها سود آور است. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که دستگاه‌های نظارتی و اتاق اصناف چگونه طی این مدت اجازه دادند این سرویس خدمات عمومی تا این حد سود از مردم دریافت کند؟

 بنا بر آمار اعلام شده روزانه یک و نیم میلیون سفر در شهر تهران صورت می‌گیرد که سهم تاکسی‌های اینترنتی در جا به جایی مسافر، کمتر از 10 درصد است اما با این وجود از ماه گذشته جریانی بر علیه این شرکت‌های اینترنتی به راه افتاده که سعی در تعطیل کردن آنها را دارد.

 نایب رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، ضمن اعلام حمایت اتاق بازرگانی از این شرکت‌ها گفت: کسب و کارهایی که در حوزه ICT و IT ایجاد می شود موجب کاهش قیمت خدمات شده است و این موضوع نه در بخش حمل و نقل عمومی بلکه در تمام حوزه‌های اقتصادی رخ داده است.

 حسین سلاح‌ورزی افزود: این در حالی است که علاوه بر کاهش قیمت که در نهایت به نفع مصرف کننده است شاهد اشتغال‌زایی نیز هستیم که در شرایط امروز کشور این رویداد مهمی است.

 وی تصریح کرد: شرکت‌های اسنپ و تپسی بر اساس ضوابط قانونی که در کشور وجود دارد ثبت شده‌ و دارای شناسنامه هستند. فعالیت های آنها کاملا شفاف است و بر اساس گزارش هایی که به دست ما رسیده است الان هر دو طرف یعنی هم رانندگانی که در این شرکت‌ها مشغول هستند و هم مسافری که از این سیستم استفاده می‌کنند از آن راضی هستند.

سلاح ورزی تصریح کرد: در برنامه ششم پیش‌بینی ایجاد 120 هزار شغل در حوزه ICT شده است و ارزش این شرکت‌ها باید به 40 هزار میلیارد تومان برسد.

 وی ادامه داد: سیاست اتاق بازرگانی حمایت همه جانبه از این کسب و کارهای نوین، دانش بنیان و استار تاپ‌ها است. به همین منظور تشکل‌هایی مرتبط با همین حوزه ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم از آنها حمایت کنیم. همچنین در  هفته‌های گذشته در جلسه با معاونت فن آوری رئیس جمهور سعی کردیم مشکلات این صنف را به دولت منتقل کنیم.

جریان آزاد اقتصادی باعث ابتکار و خلاقیت می‌شود و همه آنها به سمت کاهش هزینه است و در نهایت این مصرف کننده است که از آن سود می برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز