خبرگزاری کار ایران

مشاور سازمان خصوصی‌سازی به ایلنا خبر داد:

تغییرات در سبد سهام عدالت/ سبد سهام عدالت ۷ پالایشگاه اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۱۶۹

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: هفت پالایشگاه سبد سقف سهام عدالتشان کاسته شد، پالایشگاههای کرمانشاه ، بندرعباس، تبریز، اصفهان، شیراز و لاوان سهامشان اصلاح شد و به ازای انها دو پالایشگاه افزایش سهم داشته‌اند.

جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد تغییرات در سبد سهام عدالت اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیات وزیران تغییراتی در بخشی از سهام عدالت لحاظ شد به این صورت که ۷ پالایشگاه، سقف سبد سهام عدالت‌شان تغییر کرد. پالایشگاه‌های کرمانشاه، بندرعباس، تبریز، اصفهان، شیراز و لاوان سهام‌شان کاسته شد و به ازای آن دو پالایشگاه، افزایش سهام عدالت داشته‌اند.

وی افزود: پالایشگاه‌های امام خمینی‌ در شازند اراک و پالایشگاه آبادان، افزایش سهم داشته‌اند. البته ممکن است این پرسش مطرح شود که آیا سودهایی که قبلا این هفت پالایشگاه به حساب سهام عدالت واریز کرده‌اند و سازمان خصوصی سازی‌ آنها را به حساب خزانه واریز کرده با این قانون عطف به ماسبق نمی‌شود؟ و سودها برخواهد گشت؟ باید گفت: این گونه نخواهد شد و تغییری در این بخش ایجاد نمی‌شود و سودها پا بر جا خواهد بود و به قوت خود باقی است.

سبحانی تصریح کرد: ارزش ریالی این هفت پالایشگاهی که سهام عدالت آنها تغییر کرد در مقایسه با دو پالایشگاهی که سهامشان افزایش یافت، چندان زیاد نبودند.

 وی خاطر نشان کرد: پالایشگاه امام خمینی شازند اراک ۳۶ درصد و پالایشگاه آبادان ۹ درصد نسبت به دوره گذشته رشد داشته‌اند و سهم پالایشگاه شازند نسبت به دوره قبل که ۳۰ درصد بوده به ۶۶ درصد رسید و سهم پالایشگاه آبادان از ۴۰ درصد به  ۴۹ درصد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز