خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد بیان کرد:

۵۴ مجوز برای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه انرژی خورشیدی صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۶۵۹

استاندار یزد گفت: همان طور که در اقتصاد مقاومتی تصریح شده برون‌مدار بودن و رابطه تعاملی با سرمایه‌گذاران و توسعه بین‌المللی جزو اولویت‌های توسعه است که برای رسیدن به آن باید با بالا بردن امنیت سرمایه‌گذاری، تسهیلات اعتباری و بسته‌های تشویقی که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اجازه عرض اندام داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، استاندار یزد در همایش تفکر خلاق، سرمایه‌گذاری و توسعه استاندار یزد با اشاره به برنامه‌های بلندمدت اقتصادی در کشور گفت: ما پیش از انقلاب 5 برنامه میان‌مدت و بعد از انقلاب نیز 5 برنامه توسعه داشتیم و در تمام این برنامه‌ها نقاط ضعف کشور مشخص شده است. پس دیگر امروز جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد.

میرمحمدی ادامه داد: توسعه امروز چیزی به غیر از رشد توانایی‌ها و خلاقیت‌ها نیست که برای آن نیازمند مولفه‌هایی هستیم که شاخص‌ترین آن پایبندی جامعه به قانون است. ما به رغم اینکه ملت باهوشی هستیم و منابع غنی داریم اما هنوز در حوزه خلاقیت و ابتکار جایگاه خود را پیدا نکردیم.

وی ادامه داد: برای ایجاد تحولات بزرگ نیازمند طرح کردن ایده‌های جدیدی هستیم. به طور مثال در بخش صنعت باید با ابتکار و خلاقیت‌ هزینه‌های تولید را کاهش دهیم تا بتوانیم بازارهای هدف جدیدی پیدا کنیم. این در حالی است که مهمترین وظیفه فعالان اقتصادی ما امروز ترکیب عرضه محوری و تقاضامحوری است.

میرمحمدی تصریح کرد: همان طور که در اقتصاد مقاومتی تصریح شده برون‌مدار بودن و رابطه تعاملی با سرمایه‌گذاران و توسعه بین‌المللی جزو اولویت‌های توسعه است که برای رسیدن به آن باید با بالا بردن امنیت سرمایه‌گذاری، تسهیلات اعتباری و بسته‌های تشویقی که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اجازه عرض اندام داد.

استاندار یزد در پایان با تشریح قابلیت‌های این استان گفت: بر اساس همین اصول ما امسال توانستیم سرمایه‌گذاران خارجی را به این استان جذب کنیم به طوری که با توجه به ظرفیت انرژی خورشیدی که در یزد وجود دارد وزارت نیرو امسال 54 مورد سرمایه‌گذاری خارجی در این حوزه صادر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز