خبرگزاری کار ایران

مشکلی برای تأمین آب طرح ۵۵۰ هزار هکتار کشاورزی خوزستان نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۸۳۱

معاون رئیس جمهور گفت: با پیگیری های صورت گرفته وزیر نیرو، برای تأمین آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان مشکلی نداریم و این کار امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در بازدید از سد کارون سه اظهار کرد: از اهداف این سفر تأکید و تصمیم رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان خوزستان شهر اهواز روز پنجشنبه گذشته بود.

وی افزود: رئیس جمهور با توجه به اولین سفری که به استان خوزستان داشته و مأموریت و مسئولیت دولت یازدهم را اجرای منویات و تصمیمات مقام معظم رهبری برای اجرایی کردن تسطیح و آماده کردن ۵۵۰ هزار هکتار اعلام کرده بود و در سفرهای پیشین همواره این طرح مورد نظارت و پیگیری قرار گرفت، با توجه به اینکه مسئولیت نظارت این کار به ویژه از منظر مالی به سازمان برنامه و بودجه کشور محول شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور عنوان کرد: پورمحمدی معاون توسعه امور تولیدی مسئولیت نظارت مالی این کار را بر عهده داشته است. این طرح تاکنون پیشرفت خوبی داشته ولی کامل نشده به ویژه اینکه ما مناطقی از استان خوزستان را در شمول این ۵۵۰ هزار هکتار می دیدیم و می بینیم.

نوبخت بیان کرد: این منطقه می تواند در راستای تکمیل آن کار و اثربخشی بیشتر مورد اقدام قرار بگیرد. البته در بخشی از این ۵۵۰ هزار هکتار همکاران من در وزارت نیرو نظر داشتند که مشکل تأمین آب جدی است اما خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته وزیر نیرو رسما در جلسه شورای اداری خوزستان با حضور رئیس جمهور اعلام کرد که برای تأمین آب ۵۵۰ هزار هکتار مشکلی نداریم و این کار امکان پذیر است.

وی ادامه داد: برای این قسمت از اراضی که مشکل آب برای آنها مطرح بود، نگرانی برطرف شد. این منطقه استعداد وافری دارد و اصلا نیاز به بازگویی نیست یعنی در واقع آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ این همه آب زلال و باکیفیت در منطقه وجود دارد که می توان از آن به نحو متقضی برای شرب و حتی کشاورزی استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اظهار کرد: قبلا نماینده مجلس این شهرستان مسئله تسریع در امر مناقصه و کارهایی که سازمان برنامه و بودجه کشور انجام دهد را با بنده مطرح کردند و از وی تشکر می کنم که فرصت حضور جمع حاضر از سازمان برنامه و بودجه کشور، کارشناسان و معاونان مختلف سازمان مدیریت و برنامه ریزی و میدانی معاون وزیر نیرو را فراهم کردند و با این فرصتی که فراهم شده مسئولیت خود را مضاعف دیده ایم. همه این مسائل قبلا مورد بررسی قرار گرفته و کارشناسان ما اعداد و ارقام آن را تأیید کردند که امیدوارم این یک هفته ای که برای مناقصه تمدید شده بتوانیم زمینه اجرایی شدن برای مسئله تأمین مالی در حد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان که در حد ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار خواهد بود را فراهم کنیم.

نوبخت گفت: هم در لایحه برنامه ششم که در سال ۹۳ تهیه شده و به مجلس رفته و هم در لایحه بودجه سال آینده اولویت آب را جزو مؤکدات دولت قرار دادیم. آب و فاضلاب، محیط زیست و مسئله حمل و نقل ریلی بسیار مورد تأکید است که بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این امور با توجه به اولویت استان خوزستان و به طور کلی شرق اهواز و این استان درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: قصد و اراده این کار در دولت بود و برای همین امروز به خوزستان آمده ایم. امروز در حضور استاندار خوزستان و همکاران در شورای برنامه ریزی و توسعه مصوبات خود را خواهیم داشت و با اطمینان از اینکه خواست شما اولویت دولت است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور برای تأمین یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهد از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت که این رقم را تخصیص داده و به تناسب پیشرفت کار هم پرداخت صورت گرفته و خواهد گرفت.

نوبخت بیان کرد: امیدوارم که در سفر دیگر که شما را زیارت می کنیم کاملا آثار این تصمیمات را لمس کنید. هنوز یک هفته نگذشته و به عنوان رئیس برنامه و بودجه در این استان حضور پیدا کردم که اعتقاد داریم هر کاری بخواهیم انجام دهیم باید برنامه و بودجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قصد انشا و اراده انجام کار به حول قوه الهی و با تأییدات این ایام که متعلق به حضرت زهرا (س) هست و ما از این سلسله جلیله اهل بیت استمداد می طلبیم که از خداوند بخواهند ما خدمتگزاران کوچک نظام را در خدمتگزاری به مردم بزرگوار ایران موفق و منصور کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز