خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره ریالی و نشر بانک مرکزی خبر داد:

توزیع ۷ هزار میلیارد ریال اسکناس نو در تهران

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۱۰۸

سرپرست اداره ریالی و نشر بانک مرکزی گفت: طی سال تمهیداتی که برای موضوع تقاضای مردم در ایام پایانی سال و تامین اسکناس نو اندیشیده شد، در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود رحیمی، سرپرست اداره ریالی و نشر بانک مرکزی صبح امروز در یک نشست خبری که در محل این بانک برگزار شد، اظهار داشت: کاهش نسبتا خوبی در اتتشار اسکناس داشتیم که به حدود 50 درصد می‌رسد.

وی گفت: طی سال تمهیداتی که برای موضوع تقاضای مردم در ایام پایانی سال و تامین اسکناس نو اندیشیده شد، در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت.

رحیمی خاطرنشان کرد: در خصوص اسکناس‌های نو در تهران 7 هزار میلیارد ریال تخصیص اولیه داده شد و در شهرستان‌ها این میزان 9 هزار میلیارد ریال است که از تاریخ 21 اسفندماه کار توزیع آن انجام می‌شود. در تهران در 100 شعبه بانک‌های ملی، صادرات، ملت، سپه، اقتصاد نوین، سینا و پست بانک از تاریخ 21 اسفندماه توزیع اسکناس‌های 20 هزار، 50 هزار و 100 هزار ریالی انجام خواهد شد و اطلاعات کافی در تارنمای بانکی شعبات از تاریخ 15 اسفندماه در دسترس خواهد بود.

وی در مورد ذخایر بانک مرکزی گفت: تجربه به ما نشان داده که پول‌های نو پس از یک ماه مجددا به بانک بر می‌گردد و در صورتی هم که نیاز مردم بیشتر باشد حجم این اسکناس‌ها بالاتر خواهد رفت.

وی در مورد بازار سکه و طلا نیز گفت:  بازار سکه و طلا کاملا متعادل بوده و امسال نیز این بازار رصد شده و در صورت افزایش نیازهای مردم در صورت لزوم بانک مرکزی به این موضوع ورود پیدا می‌کند. با هماهنگی‌های لازم با بانک کارکشایی از طریق برگزاری حراج به مقدار مورد نیاز سکه به بازار تزریق خواهد کرد.

وی در مورد اسکناس‌های جدید 10 هزار تومانی گفت: چاپ این اسکناس‌ها زمان زیادی می‌طلبد و این اسکناس‌ها تنها طرح اولیه بود.

وی در مورد چک‌ پول‌های درشت نیز گفت: آمادگی آن وجود دارد تا در صورت نیاز نقدینگی، ایران چک‌های با رقم درشت نیز چاپ شود.

وی همچنین در مورد کم شدن اسکناس‌های خرد در دست مردم گفت: نقدینگی بانک‌ها مناسب است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز