خبرگزاری کار ایران

در نشست کمیته داوری اتاق بازرگانی و صنعت اکو مطرح شد؛

مرکز داوری اتاق اکو در حل اختلافات تجاری اولویت دارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۴۷۵

جلسه کمیته داوری اتاق بازرگانی و صنعت اکو امروز در اتاق بازرگانی پاکستان در شهر اسلام آباد با حضور نمایندگان اتاق های بازرگانی ایران، پاکستان، ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان، قرقیزستان و اتاق اکو برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیته داوری اتاق بازرگانی و صنعت اکو امروز در اتاق بازرگانی پاکستان در شهر اسلام آباد با حضور نمایندگان اتاق های بازرگانی ایران، پاکستان، ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان، قرقیزستان و اتاق اکو  برگزار شد.

حسین سلیمی، نایب رئیس کمیته ایرانی اتاق اکو به اهمیت بحث داوری و پیگیری تشکیل مرکز داوری اتاق اکو اشاره کرد. در این جلسه مقرر شد کمیته کارشناسی در جلسه اصلی کمیته داوری ادغام شود.

نماینده ترکیه ضمن اشاره به مراکز موجود داوری در منطقه اکو و کشورهای اسلامی، پیشنهاد کرد که مکانیزم داوری سازمان همکاری های اسلامی (OIC) از سوی این کشور تدوین و توسط کشورهای عضو مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده ایران بر همفکری با اتاق های عضو اکو از جمله اتاق های آسیای میانه برای هماهنگی درخصوص سیستمهای قانونی و آشنایی تجار و بازرگانان این کشورها با مکانیزم داوری تاکید کرد. وی پیشنهاد کرد از طریق مشورت در زمینه های فنی، مشکلات مربوط به بکارگیری مکانیزم داوری بین کشورهای  عضو حل شود. او همچنین گفت: مرکز داوری اتاق اکو در وهله اول به اختلافات تجاری رسیدگی خواهد کرد و در صورت عدم حل اختلافات، می توان از سایر مکانیزم های حل اختلاف یا حتی مراجعه به دادگاه ها بهره برد.

در این جلسه کرباسی دبیرکل کمیته ایرانی اتاق اکو پیشنهاد داد که کشورهای عضو، متخصصان داوری خود را برای عضویت در کمیته فنی داوری اتاق اکو معرفی کنند تا مقررات داوری و مقررات داخلی مرکز داوری اتاق اکو توسط این گروه مطالعه و اصلاحات لازم برای تائید به نشست بعدی کمیته اجرایی و مجمع عمومی ارائه شود.

وی پیشنهاد داد یک ماه بعد، کمیته فرعی برای بررسی این دو سند تشکیل و درصورت عدم تشکیل این جلسه دو سند مذکور معتبر و نهایی تلقی شده و برای تائید به اجلاس مجمع عمومی و کمیته اجرایی آتی ارائه شود. در این رابطه دبیر کل اتاق اکو خواستار معرفی متخصصان داوری کشورهای عضو برای نهایی سازی اسناد داوری اتاق اکو شد.

بر اساس پیشنهاد اتاق ترکیه این نشست کارشناسی، هفته دوم آوریل 2017 برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز