خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه بانکداری اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

عدم رعایت مقررات مبارزه با پول‌شویی مشکل‌ساز شده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۹۶۲

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: عدم رعایت مقررات مبارزه با پولشویی بانک‌های ما را با مشکل جدی مواجه کرده است. در واقع رتبه اعتباری بانک‌های ما پایین آمده و همکاری با بانک‌های ایرانی اقدامی پر ریسک تلقی می‌شود.

کامران‌ ندری، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد ورود مستر کارت‌ها به ایران اظهار داشت: در دنیا از حدود ۲۰ سال پیش‌تغییرات عمده و اساسی زیادی در نظام بانکی رخ داد و  برای این که جلوی تخلفات و مبادلات غیرقانونی در سطح بین المللی گرفته شود، مستر کارت‌ها رواج یافت.

وی در مورد FATA و ضرورت پیوستن به آن گفت: مقام قانون‌گذار و مقررات نویس FATA برای این که بتواند با قاچاق و تروریسم در سطح بین المللی مبارزه کند و جلوی نقل انتقال پول در تجارت‌های کثیف را بگیرد مقررات مبارزه با پولشویی وضع کرده است.

 ندری خاطر نشان کرد: بر اساس این مقررات، بانک‌هایی که پول را منتقل می‌کنند باید اطلاعات منشاء پول رد و بدل شده را بدانند. به عنوان مثال باید مشخص شود پولی که از ایران به آلمان م‌یرود پول‌تمیز است یا آلوده؟ و در صورتی‌ که منشاء این پول مشخص نباشد بانکی که این پول را پذیرفته ممکن است با مشکل جدی مواجه شود.

وی تصریح کرد: بانک‌های خارجی با بانک‌هایی که مقررات مبارزه با پولشویی را به درستی رعایت نمی‌کنند، همکاری نمی‌کنند.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی افزود: در کشورما درست است قانون مبارزه با پولشویی وضع شده اما اقدامات عملی و اجرایی در بانک‌های ما در این مورد صورت نگرفته و تعامل برقرار کردن با بانکهای بزرگ خارجی به اندازه‌ای پرهزینه است که حتی در ارتباط با نقل و انتقال وجوه اعتباری هم نمی‌خواهند همکاری کنند و زمانی هم که منشاء پول ایران باشد حساسیت بیشتر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: عدم رعایت مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی‌ترورویسم بانک‌های ما را با مشکل جدی مواجه کرده است. در واقع رتبه اعتباری بانک‌های ما پایین آمده و همکاری با بانک‌های ایرانی اقدامی پر ریسک تلقی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز