خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی:

تامین مواد غذایی یک چالش جهانی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۱۶۳

رئیس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی، مهم‌ترین چالش پیش روی جهان را به ویژه در کشورهای در حال توسعه، چگونگی تأمین مواد غذایی جمعیت در حال رشد عنوان کرد.

به‌گزارش ایلنا، "سعید نی ریزی" در سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی در اهواز افزود: این جمعیت به گونه ای در حال رشد است که در سال 2050 از مرز 9 میلیارد نفر خواهد گذشت، در حالی که با محدودیت اراضی، منابع خاک و منابع آبی که ارتباط غیرقطعی با تنوع و تغییرات اقلیمی دارند، مواجه خواهند بود.

وی ادامه داد: بازده بیشتر از طریق آبیاری زمین‌های کشاورزی، به پشتوانه تکنولوژی‌های نوآورانه، تنها گزینه بالقوه در راستای حل این چالش به نظر می‌رسد.

رئیس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی اظهار داشت: این امر بیانگر گسترش آبیاری زمین‌های قابل کشت در موقعیت‌های ممکن، مدرنیزه کردن سیستم‌های آبیاری موجود، مدیریت عرضه و تقاضا با در نظر گرفتن شیوه‌های سازگار با محیط زیست است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب، کاهش اثرات مخرب زیست محیطی همچون ماندابی شدن و شوری خاک، حفظ و بهبودی حاصلخیزی اراضی و خاک، زهکشی اراضی (خاک) به ویژه در مناطق مرطوب و همچنین زمین‌های تحت آبیاری سراسر جهان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نی ریزی خاطرنشان کرد: در سایه موضوع اصلی "زهکشی و پایداری زیست محیطی" مباحثی با تمرکز بر سرفصل‌های اقدامات لازم برای کاهش حجم زه‌آب‌ها، اقدامات لازم برای بهبود کیفیت زه‌آب‌ها، معیارهای طراحی دوستدار محیط زیست و بکارگیری روش‌های جایگزین زهکشی انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز