خبرگزاری کار ایران

مرتضی بانک:

دولت تا اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ایستاده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۴۸۸

معاون‌کل نهاد ریاست‌جمهوری تاکید کرد دولت تدبیر و امید تا اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ایستاده است.

به گزارش ایلنا، مرتضی بانک در نشستی با مشاوران امور ایثارگران استان‌ها و برخی سازمان‌های دولتی، ابلاغ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران علی‌رغم مشکلات فراوان در ابتدای کار دولت را نشانگر عزم و اراده جدی دولت‌یازدهم برای حل مشکلات، دغدغه‌ها و مطالبات خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان دانست و تصریح کرد: خدمت‌رسانی به این عزیزان، اولویت مهم و اصلی دولت تدبیر و امید است.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری تاکید کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار نیز از مسائل زیربنایی است که در دولت یازدهم به‌طور جدی پیگیری می‌شود تا تلاش‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران به خوبی برای جوانان تبیین شود.

بانک با انتقاد از عملکرد عده‌ای در عدم تبیین دستاوردهای دولت تدبیر و امید گفت: باید هر مجموعه در در دولت، خدمات و اقدامات انجام شده به‌ویژه برای خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را به خوبی منعکس کند.

وی با اشاره به دیدارهای مستمر و سرزده رییس‌جمهوری با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران افزود: دکتر روحانی این دیدارها را وظیفه خود می‌داند و علاقه شخصی، جدی و اعتقادی ایشان این است که از این دیدارها، روحیه‌ای مضاعف می‌گیرد.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری افزود: فرهنگ ایثار و فداکاری به معنای اوج از خود گذشتگی بی‌منت و توقع برای یک هدف بزرگ و متعالی است که شهدا، جانبازان و ایثارگران بدون توجه به مسائل مادی، شخصی و پست و مقام، وجود مقدسشان را برای آرمان‌های والا و مقدس ایثار کردند.

بانک تاکید کرد: اگر چنین فرهنگی در جامعه به خوبی تبیین نشود، جفای بزرگی است که چالش‌های عظیمی در مجموعه سازمانی و مدیریتی کشور بوجود خواهد آمد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و فداکاری، زیربنای حرکت جامعه در دوران انقلاب اسلامی و هشت‌سال دفاع مقدس بود، گفت: اگر این فرهنگ و ارزش در جامعه جابجا شود، باید منتظر اتفاقات نامناسبی بود و بدون شک قدرت و شادابی کنونی جامعه نیز نتیجه تلاش ها، زحمات، افکار، آرمان‌ها و خون شهدا، جانبازان و ایثارگران است که این سرمایه گرانقدر همچنان به کشور و نظام جهت و روحیه می دهد و این قشر عزیز اطمینان خاطر داشته باشند که این روحیه همچنان در فضای کشور طنین انداز است.

بانک با اشاره به نقش مهم "فرهنگ سازمانی" در تبیین  و ساختارمند شدن فرهنگ ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران در بدنه اداری و ساختاری کل کشور اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مهم و تاثیرگذار برای رسیدن به اهداف سازمانی توجه ویژه به فرهنگ سازمانی است و با توجه به اینکه فرهنگ ایثار و فداکاری، زیربنای حرکت انقلاب اسلامی بود، در نتیجه باید این فرهنگ بیش از گذشته در ساختار و فرهنگ سازمان ها نهادینه شود.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: توسعه این فرهنگ کار بسیار بزرگی است که قطعا نقش مشاوران امور ایثارگران استانداری ها در این زمینه بسیار مهم و اثر گذار است.

بانک ادامه داد: جدا کردن مسئولان و مقامات نظام از فرهنگ ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران، به نوعی بی وفایی در حق این عزیزان است و تببین و تبلیغ این فرهنگ وظیفه همه دست اندرکاران است.

معاون‌کل نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به تصویب قوانین و مقررات در رابطه با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: نباید تصویب این قوانین ، مقررات و آیین نامه‌ها در ارتباط با این قشر فهیم و بزرگ در جامعه به گونه ای تبلیغ و منعکس شود که موجب تاثیرگذاری منفی در افکار عمومی باشد و به گونه ای انعکاس یابد که مطالبه ای وجود داشته و موضوع خاصی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

بانک تاکید کرد: هیچ چیز نمی‌تواند ارزش جان انسان را به هر قیمتی جبران کند لذا در نحوه تبلیغ و تبیین فعالیت‌هایی که به عنوان یک وظیفه برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران انجام می‌شود، باید بسیار دقت شود و لازم است چگونگی این امر به گونه‌ای باشد که منت و انتظاری از طرف این عزیزان نبوده بلکه خدمتی است که باید انجام شود.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری همچنین گفت: بر کسی پوشیده نیست که بقای انقلاب اسلامی، هویت ملی، مرزها و استقلال و آزادگی کشور و نظام مدیون خدمات، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و همه شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل‌بیت(ع) است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز