خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت خبر داد؛

انعقاد دو قرارداد جدید با خودروسازان خارجی/ برخی به عمد در سایپا خرابکاری می‌کردند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۷۰۵

نعمت زاده گفت: عده‌ای در خرابکاری‌های گذشته سایپا دست داشتند و می‌خواستند مشکلاتی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر از انعقاد دو قرارداد جدید تا پایان سال جاری داد.

محمدرضا نعمت‌زاده گفت: بعد از برجام شرکت‌های مطرح خارجی با اشتیاق زیاد وارد مذاکره با خودروسازان ایرانی شدند که تاکنون دو قرارداد بین ایران‌خودرو  و سایپا منعقد شده است.

وی ادامه داد: قرارداد سوم و چهارم نیز تا پایان امسال منعقد خواهد شد که یکی از آنها در زمینه تولید خودروهای سنگین است و شرکت خارجی که مطرح نیز است، که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده با تمام شرایطی که ما تعیین کرده‌ایم خود را وفق داده است.

نعمت‌زاده با اشاره به نقش خودرو در توسعه صنعتی کشور گفت: 18 درصد تولید ناخالص صنعت کشور مربوط به صنعت خودرو است و  در سال جاری بیش از 40 درصد رشد داشته است و مطابق شواهد این روند ادامه خواهد داشت. به طوری که انتظار داریم در سال 1404 تولید خودرو در کشور به 3 میلیون دستگاه افزایش یابد که حداقل 50 درصد آن  با برند داخلی خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شرکت سایپا گفت: برای اولین بار از سال 89 این شرکت سودده شده است و به سهامداران خود سود پرداخت می‌کند. در گزارش تحقیق و تفحص مجلس نیز مشخص شد که مشکل اصلی سایپا مدیریت و مالی است بنابراین به این جمع‌بندی رسیدیم که مدیری با تخصص مالی را در راس این شرکت قرار دهیم.

وزیر صنعت تصریح کرد: با این حال متاسفانه عده‌ای در خرابکاری‌های گذشته سایپا دست داشتند و می‌خواستند مشکلاتی ایجاد کنند با این حال ما مدیریت سایپا را تغییر دادیم و این شرکت توانست مشکلات را پشت سر بگذارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز