خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا:

سود سهام عدالت از سال آینده به حساب‌شان واریز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۰۶۰

وزیر اقتصاد گفت: ارزش اولیه سهام عدالت رشدی معادل دو برابر داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از ساماندهی طرح سهام عدالت که صبح امروز در سالن اجلاس سران با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و جمعی از اعضای شورای اصل 44 قانون اساسی و نمایندگان مجلس برگزار شد، با بیان این که اهتمام به گسترش عدالت و بهبود زندگی طبقات کم‌درآمد و نیز مشارکت عامه مردم در فعالیت‌های اقتصادی باعث شد تا طرح سهام عدالت گسترش یابد، اظهار داشت: امسال سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است و یکی از ویژگی‌های مهم اقتصاد مقاومتی مردمی بودن و عدالت محور بودن آن است.

وی افزود: برنامه مردمی کردن اقتصاد کشور یکی از برنامه‌های 12 گانه اقتصاد مقاومتی است که با مسئولیت وزارت اقتصاد و دارایی در حال پیگیری است که هدف اصلی در آن توسعه مشارکت و حضور مردم در عرصه اقتصاد است.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: بهبود محیط کسب و کار و ارتقای رقابت‌پذیری بنگاه‌های خصوصی و گسترش مالکیت عمومی از عناصر اصلی برنامه ملی است که قانون ارجاع آن مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی در مورد ساماندهی طرح سهام و عدالت گفت: در ابتدای دولت یازدهم ارزیابی‌مان نشان می‌داد که این طرح که در آن زمان هشت سال از عمرش می‌گذشت با مشکلات فراوانی همراه است و عملا در آن شرایط تحقق ساماندهی سهام عدالت امکان‌پذیر نبود اما پس از آسیب‌شناسی طرح بستری مناسب در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفت و با مشورت با کارشناسان و صاحب‌نظران طرح و نقشه مشخصی برای ساماندهی ارائه شد.

وی گفت: طرح ساماندهی سهام عدالت در جلسات متعددی مطرح و بررسی شد. در برخی از موارد اجرای این طرح نیازمند اخذ مجوز قانونی بود و باید فرآیندی را طی می‌کرد اما اجرای بخشی از آن با اخذ مصوبه از سوی شورای اصل 44 امکان‌پذیر بود و ما حل مشکلات را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم و طی 3 سال گذشته اقدامات زیادی با همکاری سازمان خصوصی سازی صورت گرفت.

وی گفت: در این راستا از حدود 7 میلیون نفر از کارگران فصلی ساختمانی ثبت نام به عمل آمد و به همراه خانواده‌شان به مجموعه بزرگ سهام عدالت بپیوندند.

وی با بیان اینکه تعداد مشمولین سهام عدالت امروز به بیش از 49 میلیون نفر می‌رسد، افزود:  با اقداماتی که صورت گرفت این امکان فراهم شده تا از سال آینده سود سهام مشمولان به حساب آنها واریز شود. سال 94 سال پایان دوره 10 ساله سهام عدالت است که باید طی آن سود سهام 60 شرکت موجود در سبد سهام عدالت به خزانه دولت واریز می‌شد.

وی گفت: بابت اختصاص سهام این شرکت‌ها طی 10 ساله گذشته هیچ وجهی از آنها دریافت نشد و سود سهام به خزانه واریز شد و حدود 3500 میلیارد تومان هم برای امسال واریز شود و بابت اقساط سهام واگذار شده شرکت‌ها 25 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: از این پس سود سهام این شرکت‌ها به سهامداران آنها پرداخت خواهد شد. سود آنها در سال 95 به خزانه واریز نشده و در سال 96 پس از برگزاری مجامع به سهامداران پرداخت خواهد شد.

وی افزود: سامانه الکترونیک لازم طراحی شده و با هماهنگی با سازمان ثبت احوال و کمیته امداد اطلاعات سامانه به روز شده و ارائه خدمات به خانواده بزرگ سهام عدالت در حال اجراست.

وی گفت: این سامانه صورت وضعیت از دارایی مشمولان را به آنها می‌دهد و مشخص می‌کند که ارزش اولیه سهام هر یک از مشمولان چه میزان است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای آن گروه از خانواده بزرگ سهام عدالت که تحت پوشش کمیته امداد و یا سرپرست خانواده غیرشاغل هستند اقساط پرداختی معادل ارزش اولیه سهام آنهاست و از این پس از سودشان برخوردار می‌شوند. یعنی هم مالک کل سهام شده‌اند و هم از سود سهام‌شان بهره‌ می‌گیرند.

وی گفت:‌ با این اقدام زندگی 50 میلیون نفر ازهموطنان پس از 10 سال تغییر کرده و طعم شیرین سهامداری را می‌چشند و می‌توانند از اواخر سال 96 سود سهام عدالت را به عنوان بخشی از درآمد خود دریافت کنند.

طیب نیا تصریح کرد: ارزش اولیه سهام عدالت رشدی معادل دو برابر داشته است.

وی گفت: هدف از طرح سهام عدالت توزیع عادلانه ثروت از طریق گسترش مالکیت عمومی است

به گزارش خبرنگار ایلنا، سامانه سهام عدالت از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد و از این پس اعطای سود به مشمولین سهام عدالت صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز